اقامه مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توسط دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله)

اقامه مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توسط دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله)



29/7/2023


    دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در نجف اشرف مجلس عزاداری روز دهم محرم الحرام برگذار کرده و آقای شیخ جعفر وائلی خطیب منبر حسینی، در آن به ایراد خطبه پرداختند. این مجلس عزاداری با حضور مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و جمعی از استادان حوزه علمیه، طلاب، فضلا، و جمعی از عاشقان اباعبدالله اقامه گردید.

   آقای الوائلی این مصیب دردناک که باعث خشم خداوند متعال (سبحانه وتعالی) و اندوه و حزن پیامبران، ملائکه و بندگان صالح شد را به حضرت حجه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه) تسلیت گفتند. 

    از سوی دیگر آقای شیخ علی نجفی نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف در سخنانی تاکید کردند: روز عاشورا روز عزاداری و اندوه است. روزی است که مصیبت بزرگ دلهای مبارک اهل بیت (علیهم السلام) را به درد آورده و حزن و اندوه فراوان آن در طول تاریخ را برانگیخت. ما نیز به عنوان شیعه اهل بیت با عزاداری یاد این مصیبت را زنده می کنیم که در روایات اهل بیت (علیهم السلام) آمده است که زنده کردن یاد امام حسین از صفات مومنان است. از سوی دیگر این عزاداری تشکیل دهنده هویت دینی، تاریخی و اجتماعی ما شیعیان است. این عزاداری امانتی است که باید پایدار بماند و از نسلی به نسل دیگر منتقل گردد.






به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره