مشارکت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در الدیوانیه در مراسم آغاز فعالیتهای موکبهای حسینی و خدمت به ابا عبدالله الحسین

خلال مشارکت نمایندگی دفتر در برافراشتن علم امام حسین در ماه محرم

مشارکت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در الدیوانیه در مراسم آغاز فعالیتهای موکبهای حسینی و خدمت به ابا عبدالله الحسین



23/7/2023


      نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی (دام ظله) در استان الدیوانیه در مراسم آغاز فعالیتهای موکبهای حسینی و خدمت گذاری به امام حسین و مراسم عزاداری ماه محرم مشارکت کرد.  

     آقای شیخ محمد الحسناوی درباره اهمیت آن مناسک حسینی که ادامه دهنده اسلام راستین محمدی است، تاکید کردند. استمرار این راه به دست مبارک امام حسین (علیه السلام) بود و ایشان از بزرگترین انسانهایی است که تاریخ آنها را رستگار کرد، و از بزرگترین انسانهای مصلحی است که در صحنه تاریخ ظهور کرده و در تاریخ اندیشه بشر و تاریخ تمدن سهم بسزایی ایفا کردند و برای همه انسانها و مسائل بشری جانفشانی کردند.

   ایشان تاکید کردند: امام حسین سرور آزادگان جهان، از بزرگترین مصلحانی بود که معجزات بزرگی در صحنه تاریخ بر خود بر جای گذاشته و راه انسانیت را ادامه داده و به سوی اهداف والای بشری گام برداشتند. امام حسین برای تشکیل جامعه برابر که همه افراد آن با همه قومیتها و ادیان از حقوق یکسانی برخوردار باشند، فداکاری کردند. امام بیش از همه مصلحان در راه خدا فداکاری و جانفشانی کردند. ایشان با اهل بیت و جمعی از پاکترین صحابه خود به سوی میدان جهاد رهسپار شدند و جان خود و اهل بیت خود را فدای اسلام فرمودند؛ تا در شرق این جهان به حکم قرآن و عدالت آسمان حکم شود و قرآن و تعالیم آن سرلوحه حکومت قرار گیرد و با آن ارکان و پایه های ظلم و ستم ویران گردد، حکومت عدل و داد به جای حکومت ظلم و استبداد قرار گیرد و در زیر سایه این حکم انسانها احساس کرامت، بزرگی، انسانیت و آسایش داشته باشند؛ و زندگی بر اساس عدالت خداوندی جریان یابد.

    آقای الحسناوی این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مراجع عظام تقلید و امت مسلمان تسلیت گفتند.




به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره