استقبال مرجع عالیقدر شیخ نجفی(دام ظله) از هیأت کویتی زائر عتبات مقدسه

استقبال مرجع عالیقدر شیخ نجفی(دام ظله) از هیأت کویتی زائر عتبات مقدسه



1/7/2023


مرجع عالیقدر شیخ نجفی(دام ظله) در سخنان خود خطاب به هیأتی از زائران عتبات مقدسة از دولت کویت بیان فرمودند که انسان مومن باید متصف به علامت هایی شود که او را در نزدیک شدن به خداوند عزوجل و رسیدن به مراتب تقوی که یکی از آن مراتب، عقیده صحیح است توانمند کند. این علامت ها عبارتند از ایمان به خداوند، پیامبر او و اهل بیت علیهم السلام، ملتزم شدن به انجام واجبات و ترک معاصی و گناهان کوچک و بزرگ، در دل نبودن غیر خداوند (سبحانه و تعالی)، ارتباط داشتن حرکات، سکنات قلب با خالق خود(جل و علا) و مشغول شدن دل له او، همانطور که باید به محاسبه نفس خود بپردازد، اعمال خود را از عیوب پاک گرداند و از خداوند(تبارک و تعالی) متعال بترسد و بیمناک باشد. اگر قلب انسان از معصیت ها و گناهان پر باشد، برای انسان ترس از خداوند متعال ممکن نخواهد بود. بنابراین باید این دل ها را که به گناه سیاه شده است، پاک کرد و به آنها جلا داد تا به رحمت خداوند متعال نائل شود.

وی افزود که امیرالمومنین علیه السلام به «امیر متقین» ملقب شده اند و شایسته است که هر شیعه با متصف شدن به تقوای الهی مصداقی برای این نسبت(شیعه امیرالمومینن علیه السلام) شود.

ایشان تاکید کردند که علامت قبول زیارت عتبات مقدس اهل بیت علیهم السلام حصول تغییر مثبت در سلوک، رفتار و اخلاق انسان در تعامل با دیگران است و توضیح دادند که این تحول فرصت عملی برای تغییر جامعه است و لذا هر فرد یک دعوت کننده حقیقی به سوی کردار، اخلاق و صفات اهل بیت علیهم السلام خواهد بود.



 

به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره