ستم سازمان های استبدادگر به انسان ها، آن ها را از دایره رضای الهی خارج کرد. این ویروس پیامی برای بازگشت دیده ها به سمت حق بود

نماينده حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی زید عزه به رسانه ها

ستم سازمان های استبدادگر به انسان ها، آن ها را از دایره رضای الهی خارج کرد. این ویروس پیامی برای بازگشت دیده ها به سمت حق بود



20/3/2020


*وظیفه شرعی، انسانی، اخلاقی و اجتماعی حکم می­کند که همه افراد به همه ظوابط، قوانین و تصمیماتی که از سمت مقامات مسؤول اعلام می­شود پایبند باشند.

*مرجعیت دینی در نجف اشرف تلاش­ها و فداکاری­های بزرگ کادر پزشکی را تمجید کرده و ستودند.

*کادر بهداشتی و امنیتی خط مقدمه مبارزه با این ویروس هم رتبه با مجاهدان هستند و منزلت آنان کم­تر از قهرمانان مرزبان در میدان­های جنگ نیست.

نماینده حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله و مسؤول دفتر ایشان حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی طی اظهاراتی در نشست رسانه­ای خود با برخی رسانه­ها بر ضرورت بازگشت ما در این شرایط سخت به سوی خداوند سبحانه وتعالی تأکید کرد و افزود این بلا و مصیبت درس عبرتی برای همه نظام­های مستبد در زمین و همه ملت­ها است. دوری آن­ها از رضایت الهی تنها سبب ظهور این موجود میکروسکوپی است که با چشم غیر مسلح دیده نمی­شود و در بدن انسان زیست می­کند.

ایشان همچنین تأکید کردند که خداوند سبحان، در طول تاریخ وجود انسان بر روی زمین، پیامبران را برای آنان فرستاد تا به حق و باطل رهنمون شوند و مرتکب معاصی و گناهان و اشتباهات نگردند و به دستورات الهی پایبند بمانند. زیرا این راه تنها راه تحقق ثبات و سعادت برای بشر است. این ویروس قدرت و جبروت بسیاری از ستمگران و طاغیان و دستگاه­های ستم پیشه را درهم کوبید و شریان حیات اقتصادی و سیاسی بسیاری از کشورها را قطع کرد و آنان را در برابر خویش ناتوان ساخت و به معنای واقعی در همه زمینه­ها فلج کرد و خسارت­های مادی هنگفتی که صدها میلیارد دلار برآورد می­شود برای آنان برجا گذاشت. ایشان همچنین به ضرورت توجه به پیام الهی اشاره کردند و گفتند: انسان باید برای اشتباهاتی که در برابر دیگران و دربرابر ملت­های دیگر مرتکب شده محاسبه نفس و از خود بازخواست کند و به سوی خدای سبحان بازگردد و توبه نماید و خود را از اشتباهاتی که مرتکب شده نجات دهد، باشد که خداوند سبحان و متعال به بندگان رحم کند و رحمت خود را شامل جای جای این کره خاکی نماید.

ایشان همچنین اظهار کردند که وظیفه شرعی، اجتماعی ما این است که با این پدیده با نهایت احتیاط و هشیاری عمل کنیم و به توصیه­های پزشکان و کادر بهداشتی و فنی پایبند باشیم تا مشکلات ناشی ازآن  مانند دیگر کشورها جبران شود. پیگیری آمار و ارقام جهانی ابتلا به این ویروس بیانگر رشد شاخص ابتلا به این بیماری و مرگ براثر آن است که در کشورهای مختلف دنیا به وقوع پیوسته است. این آمار وظیفه شرعی، اخلاقی و اجتماعی ما را برای پایبندی به این توصیه­ها سنگین تر می­کند.

شیخ علی النجفی افزود: مرجعیت دینی در نجف اشرف تلاش­های خستگی ناپذیر و فداکاری­های بزرگ کادر درمانی اعم از پزشکان ، متخصصان و پرستاران را در تخصص های مختلف، و همچنین نیروهای امنیتی موجود در خیابان ها برای اجرای برنامه­های امنیتی وضع شده در مواقع بحران و نیز حضور شبانه روزی آنان را بسیار ستوده و تحسین کرده­اند. در واقع این کادرهای پزشکی و امنیتی در صف مقدم مبارزه با این ویروس هم رتبه با مجاهدان هستند و منزلت آنان کم­تر از قهرمانان مرزبانی نیست در میدان­های جنگ برای دفاع از وطن فداکاری کرده و شهید شده­اند. ایشان به این نکته اشاره کردند که ما باید به این کادر احترام بگذاریم و به توصیه­های بهداشتی و قوانین آنان پایبند باشیم. ما باید قوانین مربوط به منع آمد و شد را تا زمان از بین رفتن خطر این ویروس برای ملت عراق، رعایت کنیم.

در پایان سخنان رسانه­ای خود شیخ علی النجفی تأکید کردند: وظیفه شرعی، انسانی، اخلاقی و اجتماعی حکم می­کند که همه افراد به همه ظوابط، قوانین و تصمیماتی که از سمت مقامات مسؤول اعلام می­شود پایبند باشند و باعث انتشار گسترده این بیماری فراگیر در بین مردم نشوند.


به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره