نماینده حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله در خلال استقبال از هیأت اعزامی سازمان بهداشت جهانی مطرح کردند:مرجعیت دینی رویدادهای این بیماری را روزانه دنبال می¬کنند و از خداوند متعال محافظت از عراق و دیگر کشورها را مسألت دارند

نماینده حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله در خلال استقبال از هیأت اعزامی سازمان بهداشت جهانی مطرح کردند:مرجعیت دینی رویدادهای این بیماری را روزانه دنبال می¬کنند و از خداوند متعال محافظت از عراق و دیگر کشورها را مسألت دارند

3/3/2020




*  ما بر پیشگیری و ضرورت آن برای همه مؤمنان از نظر شرعی تأکید می­کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده، نماینده حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله از نماینده سازمان بهداشت جهانی و رئیس هیأت اعزامی این سازمان در عراق آقای دکتر ادهم اسماعیل عبد المنعم ودکتر رضوان الکندی مدیر سازمان بهداشت نجف اشرف و هیأت همراه استقبال کرد و خوش آمد گفت.

ایشان به اهمیت حمایت سازمان بهداشت جهانی از عراق و سایر کشورهایی که از ضعف عملکرد سیستم بهداشت و درمان رنج می­برند اشاره کردند و در همین راستا، حمایتِ مرجعیت دینی از همه اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه اتخاذ شده توسط نهادهای متخصص در سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عراق را اعلام نمودند. به ویژه اقداماتی که بعد از بحران انتشار ویروس کرونا CoV-19 در جهان اتخاذ شده است.

افزون بر این، هیأت اعزامی سازمان بهداشت جهانی با نماینده معظم له درخصوص سازو کارها و راه­های پیشگیری و راههای برخورد با موارد ابتلا به این ویروس و راه­کارها و اقدامات پیشگیرانه مختص به آن، گفتگوهایی داشتند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز به سهم خود، تعجب و شگفتی­اش را از میزان آگاهی و بینش بیش از اندازه مرجعیت دینی در نجف اشرف ابراز داشت و بر نیاز بخش پزشکی به مرجعیت دینی برای ارتقای نسبت آگاهی­های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد.

علاوه بر این در حاشیه این دیدار، نشستی خبری برگزار شد که در آن نماینده سازمان بهداشت جهانی تحسین خود از مرجعیت دینی نجف اشرف را اعلام کرد و خاطر نشان ساخت که حمایت مرجعیت دینی بسیار بزرگ، با اهمیت و نامحدود است و ایشان به علم و اقداماتی که در آینده اتخاذ می­شود بسیا خوش بین خواهند بود.

نماینده حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله نیز بر اهمیت این مرحله و اهمیت احتیاط و مراقبت بسیار تـأکید کردند. ایشان خاطر نشان ساختند با توجه به اصل مهم "پیشگیری بهتر از درمان است" همه جوامع باید اقدامات پیشگیرانه را به شکل کامل اجرا کنند. همچنین از خداوند عز وجل محافظت از عراق و همه کشورها را مسألت داریم .

ایشان همچنین بر پیشگیری و ضرورت رعایت آن برای هم مؤمنان از نظر شرعی تأکید کردند و گفتند: مرجعیت دینی رویدادهای این بیماری را روزانه دنبال می­کنند و نسبت به هر مورد موضع شرعی خود را اتخاذ می­کند. ایشان به ضرورت حرفه ای بالا و پایبندی به پروتوکول­های پیشگیری بهداشتی نیز اشاره کردند.