مسؤول دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله دفتر نمایندگی لبنان را با حضور باشکوه علما افتتاح کرد

مسؤول دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله دفتر نمایندگی لبنان را با حضور باشکوه علما افتتاح کرد

8/5/2012




با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده، مسؤول دفتر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله، با یاری خدا و به برکت میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و ارواحنا فداها، دفتر نمایندگی معظم له در منطقه بئرالعبدِ بیروت افتتاح شد. در این مراسم، گروهی از علمای دفتر مرکزی حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله در نجف اشرف شرکت کردند که در مقدمه آنان شیخ عبد المنعم المصلی، شیخ مهدی مرزه و برخی دیگر از علمای و نمایندگان دفاتر مراجع عظام در بیروت، برخی از قاضیان و فضلای حوزه علمیه بیروت و تعدادی از روزنامه نگاران لبنانی حضور داشتند.

افزون بر این، در این مراسم، با قرائت پیام معظم له به نیابت از ایشان توسط شیخ علی النجفی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین علامه شیخ علی بحسون دام توفیقه به عنوان نماینده حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله در لبنان انتخاب شدند. در این پیام آمده است:

پیام دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی دام ظله به مناسبت افتتاح دفتر نمایندگی با مدیریت و مسؤولیت حجت الاسلام والمسلمین علامه شیخ علی بحسون

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ستایش مختص خداوندی است که فرقان را برای بنده خود نازل کرد تا هشدار دهنده­ای برای جهانیان باشد. صلوات و درود بر حضرت محمد بن عبد الله، فرستاده ای که برای جهانیان رحمت بود. درود بر خاندان شریف و گرامی ایشان و لعنت خداوند بر دشمنانشان تا روز واپسین.

خداوند متعال می­فرماید: ﴿وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِمَّنْ دَعٰا إِلَى اَللّٰهِ وَ عَمِلَ صٰالِحاً وَ قٰالَ إِنَّنِي مِنَ اَلْمُسْلِمِينَ

صدق الله العلی العظیم

(و خوش گفتارتر از کسی که به سوی خدا دعوت کند و کار شایسته انجام دهد و گوید: من از تسلیم شدگان [در برابر فرمان ها و احکام خدا] هستم، کیست؟)

بعد از این که خداوند متعال به ولی خود امام منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف دستور غیبت و دوری از عموم شیعیان داد، قضا و تقدیر الهی بر این قرار گرفت که زمام امور و مسئولیت تبلیغ احکام دین اسلام و نشر و اجرای آن به دست حوزه­­های علمیه باشد که با نظارت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و به دست امینان آن حضرت و پناه آورندگان به زیر پرچم ایشان، اداره میشوند. ضرورت و انجام تکلیف شرعی که بدان اشاره شد، اقتضا نمود که دفتری در لبنان برای خدمت به شیعیان اهل بیت علیهم السلام و مدیریت و نظارت بر امور ایشان تا حد مقدور افتتاح گردد. مدیریت این دفتر به حجت الاسلام والمسلمین علامه شیخ علی بحسون حفظه الله و دام تأییده سپرده شد تا در خدمت به مذهب و شیعیه اهل بیت علیهم السلام یار و مدد کار ما باشند.

از خداوند سبحان میخواهم ایشان را برای انجام این مأموریت به نحو احسن و با مشورت از علمای لنبان و فضلا ی ِآن و عموم مردم  یاری کند.

والسلام

شایان ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام عزه چهارشنبه شب مصادف با 9/5/2012 به منظور افتتاح دفتر معظم له در لبنان، به بیروت رسیدند.