بعد از تسلیت به قربانیان حادثه بیروت و توسل به درگاه باری تعالی برای شفای مجروحان/دفتر مرجع عالیقدر دام ظله بر وحدت بین مردم و سرزمین های لبنان تأکید کرد.

بعد از تسلیت به قربانیان حادثه بیروت و توسل به درگاه باری تعالی برای شفای مجروحان/دفتر مرجع عالیقدر دام ظله بر وحدت بین مردم و سرزمین های لبنان تأکید کرد.

7/8/2020




دفتر مرجع عالیقدر دام ظله حادثه انفجار در انبارهای بندر بیروت را به مردم برادر لبنان تسلیت گفت و از خداوند متعال (عز اسمه) آمرزش قربانیان و شهیدان وطن و سلامتی و شفای عاجل مجروحان را مسألت نمود.

افزون بر این، دفتر معظم له به یکپارچگی و انسجام تلاش  ها و وحدت ملی برای عبور از این اندوه بزرگ دعوت کرد و تأکید نمود که لبنان باید یک قلب، یک روح و یک دست واحد باشد.

در ادامه متن پیام را می  خوانید:

پیام دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی دام ظله برای مصیبت دردناک مردم لبنان درپی حادثه اخیر.

شماره: 396 تاريخ: 16 ذی الحجة الحرام 1441هـ / مصادف با : 6/8/2020

بسم الله الرحمن الرحیم

ستایش مخصوص خداوند است برای آزمایش بندگان و شکر سزاوار او برای نعمت دادن به ایشان، درود وصلوات بر پیامبر برانگیخته از رحمت در میان جهانیان حضرت محمد و اهل بیت پاک و خجسته او و لعن و نفرین بر دشمنان ایشان تا روز واپسین.

خداوند متعال می  فرماید: ﴿اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ﴾  صدق الله العلی العظیم

آنان که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند (صبوری پیش گرفته و) گویند: ما به فرمان خدا آمدهایم و به سوی او رجوع خواهیم کرد.

در نهایت حزن و اندوه خبر مصیبتی که بر پایتخت کشور لبنان شهر بیروت وارد شده است را شنیدیم. در این حادثه تعداد زیادی از مردم قربانی و تعدادی نیز زخمی شدند. ما نیز به کشور دوست لبنان اعم از دولت و مردم به ویژه خانواده  های شهیدان وطن و انسانیت تسلیت می  گوییم. و از خداوند متعال می  خواهیم روح شهیدان این حادثه را غریق آمرزش کند مجروحان را شفای عاجل عنایت کند.

به مردم عزیز کشور لبنان توصیه می  کنیم که همه یک قلب، یک روح و یک دست واحد باشند تا زخم  های این حادثه را التیام بخشند و لبنان بار دیگر بپاخیزد و دوباره همان کشوری باشد که با فرهنگ متنوع خود، همه کشورهای عربی و دیگر کشورها را در خود جای داده است. این مصیبت غم انگیز مردم را گرد هم جمع می  کند و پراکنده نمی  سازد. از خداوند متعال مسألت داریم کشور لبنان و مردم آن را برای خدمت به وطن خویش حفظ نماید. والسلام.