دفتر مرجع عالیقدر دام ظله آنچه در روزنامه الشرق الأوسط درباره مرجعیت عظیم الشأن دام ظله چاپ شده را محکوم می-کند. نجف اشرف در موارد بسیاری برای حمایت از کشوهای عربی و اسلامی بپاخاسته است

دفتر مرجع عالیقدر دام ظله آنچه در روزنامه الشرق الأوسط درباره مرجعیت عظیم الشأن دام ظله چاپ شده را محکوم می-کند. نجف اشرف در موارد بسیاری برای حمایت از کشوهای عربی و اسلامی بپاخاسته است

5/7/2020




آنچه در روزنامه الشرق الأوسط درباره آیت الله العظمی سیستانی چاپ شده نادیده گرفتن مواضع ملی گرایانه و شریف و آبرومند معظم له است.

از مقامات محلی انتظار می  رود که  مسؤول این کار را بازخواست کنند.

نجف اشرف همچنان، حامی  کشورهای عربی به طور خاص و کشوهای اسلامی به طور عام در برابر مکر دشمنان خواهد بود.

دفتر مرجع عالیقدر دام ظله بیانیه  ای را در محکومیت توهین روزنامه الشرق الأوسط به مرجعیت دینی در نجف اشرف و مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی دام ظله صادر کرد. این بیانیه به این موضوع اشاره می  کند که مرجعیت دینی در نجف اشرف در گذشته و حال همیشه مواضع ملی-گرایانه و آبرومند داشته است. این بیانیه از مقامات مسؤول چاپ این روزنامه می  خواهد مسؤول این کار را بازخواست کنند. در عین حال جوانان فرهیخته و با بصیرت را به دوری از روزنامه الشرق الأوسط دعوت کرد تا درس عبرتی برای عبرت پذیران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی مسؤول دفتر مرجع عالیقدر دام ظله اظهار کردند: روزنامه الشرق الأوسط با کاریکاتورهای خود به مقام شامخ مرجعیت دینی در نجف اشرف و جایگاه آن نزد شیعیان اهل البیت علیهم السلام به طور عام و نزد مردم عراق به طور خاص توهین کرده است. وی به این نکته اشاره کرد که حمله به مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی سید علی السیستانی اهداف کاملا آشکار و واضحی دارد و دفتر آیت الله شیخ النجفی دام ظله این توهین بزرگ و آشکار را قویاً محکوم می  کند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی در گفتگویی مطبوعاتی از سرنوشت گفتمان رسانه  ای در کشورهای عربی و رویکرد عامدانه آن  ها در توهین به نجف اشرف و عالمانی که همواره مواضع و تصمیمات بزرگی در حمایت از کشورهای عربی و اسلامی گرفته  اند و سعی در دور کردن شر از آن  ها داشته  اند، ابراز تأسف کرد.

در ادامه متن بیانیه صادر شده توسط دفتر معظم له (دام ظله) را می  خوانید:

بیانیه دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی دام ظله درباره توهین روزنامه الشرق الأوسط به مرجعیت دینی در نجف اشرف

شماره 362 در 13 ذی القعدة 1441 ه مصادف با 5/7/2020 م


بسم الله الرحمن الرحیم


ستایش خدای را که ما را به دین خود هدایت نمود و سپاس او را که ما را به راه خود دعوت فرمود. صلوات و درود بر بهترین خلق روی زمین محمد بن عبد الله واهل بیت هدی علیهم السلام و لعن و نفرین بر دشمنانشان تا روز واپسین.

خداوند سبحان می  فرماید:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿وَ لِلّٰهِ اَلْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ ﴾

(عزّت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است) صدق الله العلی العظیم

واقعا جای تأسف دارد که برخی روزنامه  ها در کشورهای عربی به نجف اشرف و علمای آن که برای حمایت از کشورهای عربی و اسلامی ایستادگی و برای دفع شر از آن تلاش نمودند، توهین می  کنند. و این خود دلیلی بر بزرگی و عظمت نجف اشرف و تأثیر آن در طول تاریخ است.

آنچه درباره مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی حفظه الله تعالی ورعاه در روزنامه الشرق الأوسط چاپ شد و مواضع ملی گرایانه و آبرومند معظم له و مواضع سایر علمای نجف در طول تاریخ نادیده گرفته شد، بسیار اندوهبار و غم انگیز است.

ما این اقدام را به شدت محکوم می  کنیم و از مسؤولان محلی که این روزنامه را منتشر می  کنند می  خواهیم مسؤول این کار را بازخواست کنند. در عین حال جوانان فرهیخته و با بصیرت را به تحریم روزنامه الشرق الأوسط دعوت کرد تا درس عبرتی برای عبرت پذیران باشد.  نجف اشرف همچنان، حامی  کشورهای عربی به طور خاص و کشوهای اسلامی به طور عام در برابر مکر دشمنان خواهد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی