نماينده مرجع عالیقدر در بصره: بسیاری از نهادهای بین المللی و منطقه ای از زیارت اربعین می-ترسند و شیعه به همه ملت های جهان نزدیک می شود

نماينده مرجع عالیقدر در بصره: بسیاری از نهادهای بین المللی و منطقه ای از زیارت اربعین می-ترسند و شیعه به همه ملت های جهان نزدیک می شود

20/9/2020




* ما باید به شبهاتی که برخی آن را به منظور متزلزل کردن اعتقاد جوانان در جامعه ترویج می کنند پاسخ بدهیم.

* این زیارت (اربعین) یاری دین اسلام و اعتلای کلمه حق است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام عزه مسؤول دفتر و نماینده مرجع عالیقدر دام ظله به همراه دوستداران اهل بیت علیهم السلام و با پای پیاده درکنار مؤمنان در پیاده روی اربعین به سمت کربلای امام حسین علیه السلام شرکت کرد.

ایشان در سخنان خود در جمع زائران در منطقه الشافی در شهرستان الدیر در بصره تأکید کرد که این زیارت یاری دین اسلام و اعتلای کلمه حق است که خداوند سبحان دفاع از آن و اعتلای شأن آن را واجب کرده است.

وی در خلال پیاده روی حسینی خود در تقاطع شهرستان المدینة در تعدادی از میهمان سراها و دفاتر عشائر عرب و مواکب حسینی در بصره که از زائران استقبال و پذیرایی می کنند توقف نمود و از تلاش های خالصانه دست اندکاران این مواکب حسینی تقدیر و تشکر کرد. وی در سخنان خود تأکید کرد که بسیاری از نهادهای بین المللی و منطقه ای از زیارت اربعین و مشارکت میلیونی ولایت-مداران در آن می ترسند و از نزدیک شدن شیعیان با ملت ها و قومیت های مختلف بیم و هراس دارند؛ زیرا هدفشان پاره پاره شدن،  پراکندگی و تفرقه بین شیعیان است؛ اما آنان هرساله با این پیروزی بزرگ حسینی که همراه خود همه نام ها و گرایش ها را ذوب و محو می کند، شکست می خورند و تنها حسین علیه السلام به عنوان منبع قدرت هر مسلمان مؤمنی باقی می ماند.

معظم له در ناحیه الشافی توقفی در مواکب حسینی مختلف و سران عشائری استقبال کننده از زائران داشت و در سخنان خود تأکید کرد: عراق شاهد پیروزی جدیدی در راه یاری حق و پیروان مذهب راستین و حق خواهد بود. وظیفه همه ما در برابر موضوع امام حسین علیه السلام این است که به دین و آموزه های اخلاقی آن تمسک بیشتری بجوییم و در راه امام حسین علیه السلام که همان راه و روش اهل بیت علیهم السلام و پایه و اساس دین مبین اسلام است، حرکت نماییم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: وظیفه ما پاسخ به شبهاتی است که برخی در جامعه و با هدف ایجاد تزلزل در عقاید جوانان بصیر و فرهیخته ترویج می کنند. ما باید پیوند آنان را با مجالس حسینی، حوزه علمیه و مرجعیت دینی تقویت کنیم و آنان را برای عشق ورزیدن به دین و وطن و ریشه کن کردن فتنه ها تشویق نماییم.