نماینده مرجع عالیقدر در دیوانیه: زیارت اربعین، یک منظومه عبادی اخلاقی بزرگ است که جانها و فرهنگ ها را به هم نزدیک می کند و زائران، اختلافات و درگیری ها را به فراموشی می سپارند.

نماینده مرجع عالیقدر در دیوانیه: زیارت اربعین، یک منظومه عبادی اخلاقی بزرگ است که جانها و فرهنگ ها را به هم نزدیک می کند و زائران، اختلافات و درگیری ها را به فراموشی می سپارند.

27/9/2020




زیارت باعث شادی دوستداران اهل بیت در تمام دنیا و همچنین باعث غم و غصه نواصب در هر جای عالم می شود، زیرا به ضعف خود پی می برند.

هر ساله، تمامی فضائل اخلاقی در مسیرهای منتهی به کربلای امام حسین (علیه السلام) جمع و نمایان می شود.

شیخ علی النجفی، نماینده و رئیس دفتر مرجع عالیقدر (دام ظله) در سخنانی در جمع عده ای از زائران کربلای معلی که از استان دیوانیه در پیاده روی اربعین شرکت کرده بودند خاطرنشان کرد: مراسم زیارت اربعین یک منظومه عبادی اخلاقی بزرگ است که جانها و فرهنگ ها را به هم نزدیک می کند و زائران، اختلافات و درگیری ها را فراموش می کنند و همه تحت یک عنوان واحد، یعنی زائر امام حسین (علیه السلام) قرار می گیرند.

نماینده مرجع عالیقدر (دام ظله) افزود: این زیارت باعث شادی دوستداران اهل بیت در تمام عالم و از سوی دیگر باعث ناراحتی نواصب در هر جای دنیاست، چراکه در مقابل این سیل خروشان احساس ضعف می کنند؛ سیل زائرانی که از تمامی شهرهای عراق به سوی امام حسین (علیه السلام) در حرکتند، تا عزاداری و اظهار عشق و محبت کنند و در یک صف واحد، در برابر تمامی تلاش ها برای متزلزل نمودن اعتقاد جامعه به راه و فکر اهل بیت (علیهم السلام)، بایستند.

نجفی در گفتگو با تعدادی از موکب داران حسینی تاکید کرد راه کربلا، مکتبی بزرگ و مملو از درس هایی است که هر انسان باید بیاموزد تا در مسیر تقوا و ایمان و اخلاق پسندیده، از مرحله ای به مرحله دیگر به پیش برود.

ایشان افزود: ایثار، همیاری، همدلی، برادری، غیرت، حشمت، شجاعت و کرم صفاتی هستند که به سختی در یک مکان و در یک زمان و یک ملت جمع می شوند، اما هر ساله، در مسیرهای منتهی به کربلای امام حسین (علیه السلام) تمامی این مکارم اخلاقی در کنار هم جمع و نمایان می شوند.