حضرت آيت الله العظمى شيخ بشير النجفي دام ظله در دیدار با هیأت اعزامی از مدارس رسول الرحمة: دانش آموزان امانتی در دستان شما هستند. شما باید به آنان بیش از فرزندان خود اهتمام بورزید

حضرت آيت الله العظمى شيخ بشير النجفي دام ظله در دیدار با هیأت اعزامی از مدارس رسول الرحمة: دانش آموزان امانتی در دستان شما هستند. شما باید به آنان بیش از فرزندان خود اهتمام بورزید

12/1/2020




           به مسؤولان دولت¬های سابق اهمیت اصلاح نهادهای آموزشی و بالا بردن سطح آموزش را هشدار دادم و گفتم در غیر این صورت باید منتظر دیکتاتور جدیدی باشید.

           در خصوص موضوعات معاصر که کشور امروزه با آن مواجه است، تأکید می¬کنم نظر بنده همان چیزی است که در خطبه¬های جمعه بیان می¬شود. باید از آن پیروی کنید و راهنمایی¬ها و توصیه های موجود در آن را درک نمایید.

           اصلاح نفس توسط انسان، مقدمه¬ای بر تحقق رضایت الهی و اصلاح جامعه است.

حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله در این دیدار تأکید کردند که دانش آموزان از رفتار معلمان خود بیش از رفتار والدین خویش الگو می¬پذیرند. و به همین دلیل کادر آموزشی در برابر جوانان آینده مسؤولیت بزرگی به عهده دارند و باید نفس خود را در برابر هر گناه کوچک و بزرگی به صورت روزانه مراقبه و محسابه کنند تا الگویی برای دانش آموزان خود باشند.

ایشان در گفتگو با کار آموزشی مدارس رسول الرحمه از کربلای معلا تأکید کردند که هر معلم باید الگویی از یک معلم اسلامی پایبند و ملتزم باشد که با رفتار و کردار روزانه خود، اخلاق اهل بیت علیهم السلام را انعکاس می¬دهد. ایشان همچنین افزودند: دانش آموزان امانتی در دست شما هستند و باید به آنان بیش از فرزندان خود در منزل اهتمام بورزید؛ زیرا آن¬ها از طرفی امانت¬ پدران و مادرانشان نزد شما و از طرفی دیگر امانت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند. آنان آینده شیعیان أهل بیت علیهم السلام در عراق و حامیان اسلام ناب و وطن خویش هستند.

ایشان فرمودند: به مسؤولان دولت¬های سابق اهمیت اصلاح نهادهای آموزشی و بالا بردن سطح آموزش را هشدار داده و گفته بودم در غیر این صورت باید منتظر دیکتاتور جدیدی مانند صدام لعنت الله علیه باشید. اما آنچه که رخ داد عدم اهتمام و رسیدگی به این نهادها بود و در نتیجه صدای تمجید از حزب بعث و دیکتاتور آن به گوش رسید.

در خصوص موضوعات معاصر که امروزه کشور با آن مواجه است، تأکید می¬کنم نظر بنده همان چیزی است که در خطبه¬های جمعه بیان می¬شود. باید از آن پیروی کنید و راهنمایی¬ها و توصیه های موجود در آن را درک نمایید.

ایشان در سخنان خود بر اهمیت تلاش هر انسان برای محاسبه و اصلاح نفس خویش و شناخت اشتباهاتی که مرتکب شده و اصلاح آن تأکید کردند و خاطر نشان شدند که انسان باید از این راه نفس خود را در مراتب تقوا و نزدیک شدن به رضایت الهی ارتقا دهد و با تأثیرگذاری مثبت بر دیگران وسیله¬ای برای تغییر واقعیت¬های جامعه باشد.