حجت الإسلام والمسلمين شيخ علي النجفي به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها سخنرانی ای در دانشگاه بابل ایراد کردند

حجت الإسلام والمسلمين شيخ علي النجفي به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها سخنرانی ای در دانشگاه بابل ایراد کردند

15/6/2011




شیخ علی النجفی در سخنرانی­ خود به مناسبت شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها در دانشگاه بابل، در حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه بر مظلومیت این بانوی پاک و مقدس تأکید کردند. بانویی که جان خود را برای نهادینه کردن و تثبیت مبانی رسول انسانیت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم فدا کرد. همچنین ایشان بر ضرورت بررسی و کشف شخصیت این بانوی بزرگ از طریق خطبه­ها و سخنان گهربار و بلیغ ایشان تأکید کرد و نقش بزرگ آن بانوی گرانقدر را که به دفاع از اسلام قیام کرد و به خاطر برافراشته شدن پرچم این دین مبین در برابر آزار دشمنان بردباری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی زید عزه همگان را به پیروی از سیره و روش حضرت زهرا سلام الله علیها تشویق نمود و تأکید کرد که زنان ما باید از این بانوی مطهره سلام الله علیها در همه شؤونات زندگی خود و در رأس آن از عفاف و حجاب، اخلاق و پایبندی ایشان به دین الگو بگیرند. ایشان خیر کثیر و رحمت دنیا و آخرت بودند که خداوند جل و علا به پیامبر مکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم عطا فرمود.

در پایان، مسؤول دفتر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله به نقل از ایشان گفتند: مردم عراق و جوانان این کشور باید در مسیر علمی خویش به آگاهی و بصیرت چنگ اندازند و اهمیت دانش اندوزی را در رأس همه امور زندگی خویش قرار دهند تا بتوانند این کشور را به ارتقا و پیشرفت برسانند. کشورها به دانش آن­ها و میزان توسعه و پیشرفتشان شناخته می­شوند. پیشرفت عراق نیز وابسته به مردم آن است. آینده عراق در گرو جوانان برومند این کشور است؛ از این رو باید به این وظیفه مقدس ملی و آیینی واقف باشند.