آغاز به كار ششمین همایش راهنمایی گمشدگان با اشراف و مشاركت مسؤول دفتر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله

آغاز به كار ششمین همایش راهنمایی گمشدگان با اشراف و مشاركت مسؤول دفتر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله

25/11/2013




با اشراف و مشارکت شیخ علی النجفی دام تأییده، مسؤول دفتر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله ششمین همایش مقدماتیِ سالانهِ مرکز راهنمایی و ارشاد گمشدگان با شعار (خدمت به زائران امام حسین علیه السلام افتخار ماست)، شروع به کار کرد. 

شیخ علی النجفی دام تأییده خطاب به برگزار کنندگان این همایش بر اهمیت این پروژه­های مقدماتی و آماده سازی که باعث ایجاد جهشی کیفی در برگزاری و سازماندهی زیارت­های میلیونی شده تأکید کرد و در این باره به توجهات الهی و ربانی و امدادات غیبی در زیارت امام حسین علیه السلام و حفظ مراسم عزاداری اشاره کرد. بدون شک این سیل میلیونی زائران مؤمن که به سوی قبله آزادگان در کربلای سرازیر می­شوند، علی رغم همه شرایط سخت و تهدیدات، تحت توجهات و عنایت خداوند سبحان و نیز عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند. همین موضوع باعث شده که همه ما مفتخر به خدمت موضوع امام حسین علیه السلام و خدمت به زائران ابا عبد الله الحسین علیه السلام باشیم و عزم و اصرار ما برای پیوستن به این راه مطهر و پاک بیش از پیش می­گردد. در این راستا شیخ علی النجفی دعا، درود و سلام، عرض ارادت و تأیید حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی دام ظله را به همه خدمتگزاران این رویداد حسینی ابلاغ نمودند.

شایان ذکر است که پروژه مرکز ارشاد و راهنمایی گمشدگان یکی از مهمترین پروژه­های مؤسسه الأنوار النجفیه و گروه شعائر حسینی است که دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر النجفی از طریق مراکز ثابت و متحرکی که مجهز به وسائل ارتباطی جدید و مدرن هستند و سرعت و کیفیت انجام وظایف را افزایش می­دهند، بر این پروژه اشراف و نظارت دارد. این مرکز از طریق سابقه طولانی خدمت­گزاری در سالهای گذشته و نیز تشکیل مجموعه­ای از اطلاعات و پژوهش­های جغرافیای روبه تکمیل از منطقه فرات و همه راه­های منتهی به دو شهر نجف اشرف و کربلای معلا تجربه زیادی کسب کرده است. این مرکز در سال گذشته تنها 25000 مورد راهنمایی و هدایت گمشدگان در طول مسیر نجف به کربلا را ثبت کرده است و همچنین در توسعه و تکمیل سازمان خدمات خود بر اساس آخرین روش­های تکنولوژیک و اداری موفق عمل کرده است.

این خدمات و فعالیت­ها با هماهنگی با فرماندهان امنیتی منطقه فرات الأوسط و شرکت­های ارتباطی برای تأمین ارتباطات از جمله تأمین تماس مجانی برای زائران انجام می­پذیرد. همچنین طرح شماره گذاری عمودها در همه راه­های منتهی به کربلای معلا یکی از مهم­ترین طرح­های علمی­ای بود که خدمات اطلاعاتی زیادی  به زائران، به خود پروژه و حتی نهادهای دولتی در کلیه زمان­ها ارائه کرد. افزون برآنچه گفته شد، این مرکز در نظر دارد این پروژه را بر اساس روشهای ساده تر و پیشرفته تر توسعه دهد.