نماينده مرجع عاليقدر از ذی قار: وجود مراقد ائمه اهل بیت علیهم السلام، عراق را کانون محبت دل های دوست داران آنان در سراسر جهان و فانوس هدایت ایشان قرار داده است

نماينده مرجع عاليقدر از ذی قار: وجود مراقد ائمه اهل بیت علیهم السلام، عراق را کانون محبت دل های دوست داران آنان در سراسر جهان و فانوس هدایت ایشان قرار داده است

22/9/2020




* وظیفه همه دوستداران و موالیان پایبندی به خط و روش اهل بیت علیهم السلام و پیروی از حق و ترک محرمات و انحرافات است.

* مرجعیت دینی در نجف اشرف نقطه قوت ملت عراق و خیمه آنان است و همچنان مدافع آنان خواهد ماند.

* درس مهمی که ملت عراق به همه جهان می دهد وحدت و یکپارچگی آنان در راه کربلا و عشق به امام حسین علیه السلام است.

نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و مسؤول دفتر معظم له، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده به همراه موالیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در راهپیمایی میلیونی آنان به سمت کربلای معلا به منظور زنده نگاه داشتن زیارت میلیونی اربعین شرکت نمود. ایستگاه دوم ایشان شهر ذی قار بود و در خلال پیاده روی خود با جمعی از زائران و مواکب حسینی و سران و شیوخ عشائر و رهبران آنان که دفاتر و میهمان سراهای خود را به روی زائران گشوده بودند، دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی در خلال سخنان خود در شهرستان الفهود برای زائران بر این نکته تأکید کرد که: از نعمت های بزرگی که خداوند سبحان به مردم عراق عنایت کرده وجود مبارک مراقد مشرفه ائمه اهل بیت علیهم السلام در این کشور و برکتی است که با وجود آنان این ملت را فراگرفته است. عراق کانون محبت قلوب موالیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در سرتاسر جهان و فانوس هدایت آنان است.

وی تأکید کرد: وظیفه هر دوستداری، پایبندی به راه و روش اهل بیت علیهم السلام و پیروی از حق و حقیقت و ترک همه محرمات و انحرافات اعتقادی و عقلی است؛ زیرا این انحرافات انسان را به سمت سقوط در دنیا و آخرت می کشانند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی در شهرستان الجبایش چند توقف و دیدار با دوستداران و زائران و موکب داران حسینی داشت و تأکید کرد که مرجعیت دینی در نجف اشرف قدرت ملت عراق و ستون خیمه آنان است و از آنان دفاع می کند و به شدت برای دفع شر از آنان حریص است. مرجعیت، سیاسیون را به اصلاح واقعیت نهادهای عالی در کشور و نهادهای خدماتی و اجتماعی نصیحت نمود؛ زیرا فساد مالی و اداری ساختار آن ها را از هم پاشیده است.

وی تأکید کرد: مردم عراق این روزها در مراسم باشکوهی شرکت می کنند که همه نهادهای سیاسی و اجتماعی جهان آن را رصد و بررسی و تحلیل خواهند کرد. درس مهمی که ملت عراق به همه جهان مخابره می کنند وحدت و یکپارچگی در مسیر کربلا وعشق به امام حسین علیه السلام علی رغم اختلافات، گرایش ها و شعارهای مختلف است.