مومنان باید فرصتی که ماه مبارک رمضان به آنها تقدیم میکند نهایت بهره را ببرند و ارزشها و اصول اسلام را ترویج دهند.

مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) خطاب به جمعی از مومنان از عراق و کشورهای خارجی

مومنان باید فرصتی که ماه مبارک رمضان به آنها تقدیم میکند نهایت بهره را ببرند و ارزشها و اصول اسلام را ترویج دهند.



10/4/2022



مرجع عالیقدر بشیر نجفی (دام ظله) در این شبهای پرفیض ماه مبارک رمضان از جمعی از مومنان از مناطق مختلف عراق استقبال کردند. اضافه بر این ایشان از هیئتهای مختلفی که از خارج از عراق برای زیارت عتبات عالیات آمده بودند به طور جداگاه استقبال کردند.

میهمانان در این دیدار از مواعظ و ارشادات پدرانه ایشان فیض برده و ایشان نیز در مواعظ و اندرزهای روشنگرانه خود بر مسئله بهره بردن از این ماه مبارک و پرفیض و تقرب به خداوند و ترویج ارزشها و اصول مکتب بزرگ اسلام تاکید کردند تا روح عزت و کرامت را در نسلهای کشور عراق تقویت کند. این روح عزت و کرامت جز با اصلاح نفس محقق نخواهد شد و انسان باید اول نفس خود تهذیب کند و پس از آن برای تهذیب خانواده و جامعه گام بردارد.

ایشان در این دیدار تاکید فرمودند که گروهها و نهادهای اسلامی باید مانند مجموعه کندوی عسل در اوج هماهنگی و مسوولیت پذیری عمل کرده و علم و فرهنگ دینی را در آن واحد ترویج دهند. این دین است که نفسها را تهذیب و کارها را رونق و برکت میدهد. ما تنها با علم میتوانیم از شر سلطه جهان غرب نجات یابیم.

ایشان تاکید کردند که همه خیر و برکت در شخصی است که این فرصت را غنیمت شمارد و به عبادت، روزه، نماز، کمک به فقرا و مستمندان، ایتام و مهربانی با همسایگان به درگاه خداوند تقرب جوید.

ایشان به میهمانان تاکید کردند که اسنان مومن باید توجه و اهتمام مضاعفی به والدین و خانواده خود داشته باشد و به فرزندان خود اهمیت و فضایل این ماه مبارک و روزه داری در این ماه پرفیض را به آنان آموزش دهد. هر که این ماه را روزه گیرد و به آن را غنیمت شمارد دنیا و آخرت خود را آباد کرده است. 




به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره