مشارکت مرجع عالیقدر النجفی (دام ظله) در راهپیمایی ایام فاطمیه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

مشارکت مرجع عالیقدر النجفی (دام ظله) در راهپیمایی ایام فاطمیه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)



28/11/2023



- مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله): احیای عزای فاطمی همانا احیای دین محمدی اصیل و اعلام ولایت به اهل بیت است.

- مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله): حضرت فاطمه زهرا الگوی وارسته و بزرگ انسان و انسانیت است، ایشان نماد کمال و وارستگی هر انسانی است.

- مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله): عزاداری فاطمیه مراسم سالانه اعلام مبارزه با هر ظلم، ستم و تروریسم با همه انواع و اشکال آن است.

   مرجع عالیقدر تشیع آیت الله العظمی بشیر حسین نجفی (دام ظله) به همراه جمع کثیری از مومنان برای اعلام تسلیت در راهپیمایی بزرگ فاطمیه شرکت کردند. این راهپیمایی صبح امروز از دفتر مبارک ایشان در نجف اشرف آغاز و راهپیمایان به سوی مرقد مطهر حضرت امام علی (ع) رهسپار شده تا مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس امام زمان (ارواحنا فداه) و شهادت مادر گرامی ایشان (سلام الله علیها)، تسلیت گویند.

ایشان در این راهپیمایی در صف نخست راهپیمایان به سوی مرقد مطهر حرکت نموده و در این راهپیمایی که جمع بسیار زیادی از فضلای حوزه علمیه، استادان، و طلاب عراقی این حوزه، طلاب کشورهای عربی و خارجی، و همچنین موکب¬های حسینی و هیئت های مراقد مطهر اهل بیت در عراق، و نمایندگانی از گروههای اجتماعی مختلف شرکت کردند، بار دیگر ولایت خود را به اهل بیت ثابت کردند. ایشان در این راهپیمایی تاکید کردند که احیای ایام فاطمیه و سوگواری برای ایشان در واقع احیای دین محمدی اصیل، و تجدید عهد با رسول الله و اهل بیت ایشان است. ایشان تاکید کردند که حضرت فاطمه متحمل مصایب بزرگ، و ظلم و ستم فراوانی شدند تا دین رسول الله را زنده کنند و از دین پدر گرامی اش دفاع کند، و آن را آنگونه که خداوند خواسته به دست مسلمانان برسد. ایشان همچنین تاکید کردند که ظلمی که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) متحمل شدند سرآغاز ظلم و ستم به اهل بیت رسول الله است.

 ایشان همچنین تاکید کردند که حضرت فاطمه اسوه و الگوی بزرگ انسان و انسانیت است. ایشان نمود آن کمال واقعی است که خداوند برای انسان می خواهد، به همین خاطر دلیل و عامل رضایت و خشم خداوند است و خشم او خشم خداست و رضای ایشان رضای خداوند متعال. ایشان تاکید کردند که هر انسانی بویژه زنان مسلمان باید حضرت فاطمه را به عنوان دختر، همسر، و مادر نمونه و اسوه قرار دهند و از ایشان تبعیت کنند.

 این راهپیمایی که از دفتر ایشان آغاز و با عبور از خیابان رسول الله به مرقد مطهر امام علی (ع) ختم شد، شاهد شعارهای ولایت و تعهد به اهل بیت بوده و راهپیمایان شعار ولایت و عشق به اهل بیت سرداده و در پایان زیارت مرقد حضرت امام علی (علیه السلام) مسک الختام این راهپیمایی بود.

 از سوی دیگر شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و رئیس دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف، بر این مسئله تاکید کردند که این راهپیمایی سالانه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهراست و مومنان در آن عشق و ولایت خود به امام علی (ع) و فرزند بزرگوار ایشان حضرت مهدی موعود (عج) را ثابت می کنند. این ایام سوگواری بر اساس روایت دوم از شهادت حضرت فاطمه زهرا صورت گرفته است.

ایشان افزودند: عزاداری فاطمی مراسمی سالانه است که در آن از هر نوع ظلم و ستم اعلام انزجار شده، و در آن هر نوع ظلم، ستم، و همه انواع و اشکال ترورسیم محکوم می شود. ایشان تاکید کردند که ظلمی که در حق حضرت فاطمه زهرا روا داشته شد، در واقع ظلم و ستم در حق انسان و انسانیت است. در پایان ایشان مراتب تقدیر و تشکر خود را به راهپیمایان، بویژه طلاب حوزه علمیه، رجال دین، و استادان فاضل حوزه، شیوخ عشایر، استادان دانشگاه، و همه گروههای اجتماعی اعلام نمودند.








به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره