بغداد...نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی مراسم دهه نخست ماه محرم الحرام و عزاداری امام حسین (ع) را برگذار کرد

بغداد...نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی مراسم دهه نخست ماه محرم الحرام و عزاداری امام حسین (ع) را برگذار کرد



26/7/2023


    نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی (دام ظله) در استان بغداد/البلدیات/ موکب عبدالله رضیع (علیه السلام) و مجالس عزاداری امام حسین در دهه نخست ماه محرم را برگذار کرد.

    آقای شیخ حسنین الخاقانی -در خلال مجلس حسینی- بیان کردند: "یکی از روشن-ترین وقایع که بارزترین آنها نهضت اباعبدالله الحسین (ع) بود، خلود و ماندگاری آن واقعه بزرگ است. شعله این واقعه گرمابخش تاریخ است و هرگز خاموش نخواهد شد، بلکه شعله های نورافشان و گرمابخش آن در درازنای تاریخ خواهد ماند؛ این واقعه تا ابد با تاریکی، ظلم، ستم و گمراهی که درصدد خاموش کردن آن است، مبارزه خواهد کرد. این واقعه علی رغم عداوتهای فکری، سیاسی و اجتماعی و همه چالشهای تاریخی گسترش خواهد یافت. این عداوتها و چالشهایی که کشورهای صاحب امکانات مالی، و رسانه ای به وجود آورده اند، هرگز نتوانست با موج روشنگری بزرگی که این واقعه جریان ساز به وجود آورد، مبارزه کند یا آن را از بین ببرد. این عشق لایتناهی به امام حسین که در دلهای مومنان است با چنین موانعی متوقف نخواهد شد و تا ابد بر تارک تاریخ خواهد درخشید. این همان حقیقتی است که رسول الله (صلی الله علیه وآله) به آن اشاره کرده و فرمودند: قتل فرزندم حسین (علیه السلام) گرمایی در دلهای مومنان قرار خواهد داد که هرگز خاموش نخواهد شد.

   ایشان ادامه دادند: ارتباط وثیق با این جنبش حسینی جریان ساز تنها با طرح ایده و ابراز احساسات انجام نخواهد گرفت. بلکه باید با تمام وجود به اهداف این نهضت حسینی در همه ابعاد و جنبه های فکری، سیاسی و اجتماعی اندیشید و با آن ارتباط برقرار کرد. این ارتباط و اهتمام برخاسته از احساسات تجملاتی و بی هدف نیست. بلکه رویارویی با واقعیات اجتماعی با همه جنبه های مثبت و منفی آن و تلاش برای اصلاح جامعه محمدی است.

    آقای الخاقانی این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، مراجع عظام تقلید و امت بزرگ اسلام تسلیت گفتند.




به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره