نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در بغداد...برگذاری مراسم عزاداری، وعظ و ارشاد دینی در دهه اول عاشورا

نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در بغداد...برگذاری مراسم عزاداری، وعظ و ارشاد دینی در دهه اول عاشورا



25/7/2023


    نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی (دام ظله) در استان بغداد/السیدیه، مراسم عزاداری خود را در دهه اول عاشورا برگذار کرده و مجالس وعظ و ارشاد دینی اقامه نمودند.

     شیخ عبدالرسول العطار- در خلال تعدادی از خطبه های حسینی- تاکید کردند: یکی از اهداف مهم نهضت امام حسین هدفی است که امام حسین (علیه السلام) در یکی از شعارهای نهضت خود و خطاب به برادر خود محمد الحنفیه بیان نمودند. ایشان فرمودند: من خروج نکردم برای تفریح و تفرج، و نه برای استکبار و بلندمنشی، و نه برای فساد و تباهی، و نه برای ظلم و ستم و بیدادگری، بلکه خروج من برای اصلاح امت جدّم محمد (صلی الله علیه وآله)، و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

  عنوان اصلاح بر همه ابعاد و جوانب متعدد و متشعب نهضت امام حسین صدق می-کند. این اصلاح تمام جنبه های زندگی اجتماعی، دینی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی وغیره را شامل می شود.

   ایشان افزودند: هدف امام حسین (علیه السلام) که آسمان پشتوانه آن بود، این است که با فدا کردن جان و مال و اهل بیت و صحابه خود یک تغییر و اصلاح گسترده انجام دهند. امام خود و خانواده را با مصائب و رنجهای اسارت و آوارگی بسیاری مواجه کردند تا وجدان امت را بیدار کنند، و در گوش خلق فریاد اصلاح سر دهند تا از گمراهی و ضلالت نجات یابند و به صراط مستقیم بازگشته و دریابند که دچار چه گمراهی آشکاری شده اند. نهضت امام حسین ضربه هولناکی بود که دیوار ظلم و ستم امویان را درهم کوبید و تا روز قیامت ویران کرد.

   آقای العطار این مصیبت را به امام حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه)، مراجع عظام تقلید و امت اسلام تسلیت گفتند.



 

به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره