برگذاری مراسم عزاداری عاشورا و دهه اول ماه محرم توسط نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در استان واسط

برگذاری مراسم عزاداری عاشورا و دهه اول ماه محرم توسط نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در استان واسط



1/8/2023


     نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی (دام ظله) در استان واسط/شهرستان احرار مراسم عزاداری عاشورا و دهه اول ماه محرم الحرام را برگذار کرد.

    آقای شیخ محمد الجابری -در خلال این مجالس حسینی- خاطرنشان کردند: سبط رسول الله امام حسین هجوم عصر جاهلی در عصر خودشان که سراسر جهان اسلام را فراگرفته بود را مشاهده کردند. ایشان خطرهایی که عقاید اسلامی و خطر ارتداد مسلمانان و بازگشت به جاهلیت و رویگردانی مسلمانان از عقیده و ایمان را درک کرده و هدف حکومت امویان برای ریشه کن کردن اسلام و پایه های آن را مشاهده کردند؛ لذا امام حسین (ع) به مسلمانان هشدار دادند که بیماری ترس سراسر امت را فراگرفته، و سیاست بنی امیه بذر خیانت و حلیه و مکر را در وجود مسلمانان افشانده اند؛ و هیچ صدای حق طلبی برنمی خیزد، و مانعی در برابر این همه خیانت به اسلام دیده نمی شود. همه اینها به خاطر برنامه های شیطانی حکام بنی امیه بود که درصدد دور کردن مسلمانان از دین و تحمیل اهداف حکومت بر آنان بود.

     ایشان افزودند: مهمترین دوره تاریخ سیاسی اسلام، دوره ای است که امام حسین (ع) زیسته اند. این دوره مملو از رویدادهای هولناکی بود که مجرای حیات اسلام را تغییر داده و مسلمانان در آن امتحانهای الهی سختی را پس دادند. این دوره آنان را در مصایب سهمناک و حوادث دردناکی فرو برد که دربردارنده شرارتهای بنیان کن بود. یکی از دردناکترین و ماندگارترین مصیبت تاریخ اسلام، همانا مصیبتی کربلاست که بزرگترین و دردناکترین مصیبت تاریخ بشر است که همچنان دلهای مومنان را به درد می آورد و قلبهای آنان را می فشارد. این واقعه اتفاقی نبوده است، بلکه نتیجه حتمی رویدادهای دردناکی بود که آگاهی و شناخت امت اسلام را نابود کرد و احساس مسئولیت را از بین برده بود و مسلمانان را به اجساد بی روحی تبدیل کرده بود که هیچ فهمی از مسئولیت نداشت. این چنین بود که روح تسلیم و بی عملی بر آنان مستولی گردید و هیچ چیزی از روح اسلام در آنان باقی نگذاشت. روشنترین دلیل این حقیقت نیز اتفاقات ناگواری است که بر فرزند دختر رسول الله (صلوات الله علیهم اجمعین) روا گردید. زمانی که آنان در برابر دیدگان جهان سر مبارکش را می برند و آن را بر سر نیزه می گذارند و در مناطق مختلف طواف می دهند.

   آقای الجابری این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه)، مراجع عظام تقلید و امت اسلام تسلیت گفتند.




به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره