حمایت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در دیالی از شماری از خطبه های حسینی و برگذاری مراسم عزاداری ایام محرم

حمایت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی در دیالی از شماری از خطبه های حسینی و برگذاری مراسم عزاداری ایام محرم



23/7/2023


     نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر شیخ نجفی (دام ظله) در استان دیالی/منطقه الخالص از چند منبر حسینی و خطبه به مناسبت ایام محرم حمایت کرده و تعدادی خطبه ایراد کردند.

     آقای شیخ عمار السلامی در یکی از خطبه های فرمودند: امام حسین (ع) شهادت در راه خدا را بر زندگی با ظالمانی که تعالیم آسمانی اسلام را سبک می شمارند، و غرق در لذتهای دنیوی هستند، ترجیح دادند. ایشان با این شهادت عزت و بزرگی را نصیب این امت کردند. عزتی که امت را دوباره زنده کرد و نام مبارکش نیز تا ابد بر تاریخ خواهد درخشید. نام مبارک امام حسین (ع)، اصول ایشان، اندیشه و سیره ایشان، و راه و اندیشه ایشان شرق و غرب جهان را درنوردید و همه جهانیان و شخصیتهای بزرگ جهان شاهد آن همه بزرگی هستند و برای آن شهادت می دهند. جهان شاهد بزرگترین فداکاری در راه خدا و دین مبین اسلام است. امام حسین فرهنگ شهادت و جهاد در راه اسلام را بنیان نهادید و بعدی روحی به آن بخشیدند.

    ایشان افزودند: پدر آزادگان جهان، امام حسین با آن نهضت بزرگ با طبیعت آدمی که اسیر غرایز بشری و عواطف انسانی است مبارزه کرد، و دیگر کسی بر آن سلطه ای ندارد. قدرت روحی آن امام بزرگ با آن بزرگ منشی فراوان ایشان، آن امام را قادر ساخت تا با تمام ایمان راه مبارزه را ادامه دهد و در راه خدا جانفشانی کند.

    آقای السلامی این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس امام صاحب العصر و الزمان (عج)، مراجع عظام تقلید و امت مسلمان تسلیت گفتند.




به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره