حضرت مرجع عالیقدر (دام ظله) در زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهادت سیدة نساء العالمین (س) پیشاپیش مؤمنین حرکت می کند

حضرت مرجع عالیقدر (دام ظله) در زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهادت سیدة نساء العالمین (س) پیشاپیش مؤمنین حرکت می کند



28/12/2020



نماینده ی مرجع عالیقدر: بی شک شهادت حضرت زهرا (س) جایگاه ویژه ای نزد شیعیان دارد چرا که این اتفاق نخستین مظلومیت وارد شده بر اهل بیت (ع) است.

دفتر حضرت مرجع (دام ظله) ، با راه اندازی یک موکب پیاده روی  که جناب مرجع (دام ظله)  پیشاپیش آن حرکت کرد یاد و خاطره ی شهادت سرور بانوان جهان (س) را زنده نگه داشت ، این موکب مبارک برای تقدیم این عزاداری به مولا امیر المؤمنین (ع) به سمت صحن شریف علوی  حرکت کرد و جمعی از فضلا ، اساتید و طلاب برجسته ی حوزه ی علمیه علاوه بر شیوخ گرامی عشایرعراق  و خادمان امام حسین از موکب داران حسینی و تعدادی از دانشگاهیان و جمعیت های مؤمنین از استان های مختلف عراق با بالابردن عبارات(پلاکارت های) عزای این خاطره ی دردناک در این موکب شرکت کردند.

گردهمایی با موکب پیاده روی بزرگی از دفتر مرجع عالیقدر (دام ظله) به طرف حرم مولا امیرالمؤمنین علی (ع) شروع به حرکت کرد و مجلس عزاداری با حضور حضرت مرجع عالیقدر (دام ظله) داخل حرم شریف برپاشد؛ تا مراسم عزا به زیارت بهشت مولا علی (ع) ختم شود.

نماینده ی حضرت مرجع عالیقدر (دام ظله) شیخ علی نجفی ، در یک مصاحبه ی خبری بیان داشت که حضرت مرجع (دام ظله) برای تقدیم عزاداری به امیرالمؤمنین و امام منتظر (ع) در سالروز شهادت حضرت زهرا سیدة نساء العالمین (س) همراه با مؤمنین در این پیاده روی شرکت کرد، با اشاره به این موضوع  که مؤمنان در نجف اشرف از استادان حوزه ی علمیه و طلاب و شیوخ عشایر و سرشناسان و خادمان اهل بیت (ع) از موکب داران حسینی و جمعیت های مؤمنین و هم چنین از سرتاسر استان های همجوار همگی برای تجدید این عزاداری سالانه در این موکب یکپارچه شرکت کرده اند.

و حضرت آقا تأکید داشتند بر اینکه شهادت حضرت زهرا (س) جایگاه ویژه ای نزد شیعیان اهل بیت (ع) دارد چون بعد از شهادت رسول اعظم (ص) ، نخستین مظلومیت وارده به اهل بیت (ع) است و تمام ظلم ها و تجاوزات دیگری که به این خانه ی مقدس رسید از این ستم شروع شد ، و زنده نگه داشتن این خاطره به مانند بیانیه ای سالانه برای ردّ تمام اشکال و انواع ظلم و تجدید میثاق با اهل بیت پیامبر اعظم (ص) و مسلک آنها و حرکت در مسیر ایشان است.

شایسته ی ذکر است که مؤمنین طبق روایت دوم از تاریخ شهادت فاطمه ی زهرا (س) دختر پيامبر اعظم (ص)، نیز مراسم عزاداری برپا میکنند.














به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره