پیام دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی به مناسبت سالروز شهادت حاج ابو مهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان

پیام دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی به مناسبت سالروز شهادت حاج ابو مهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان



30/12/2020


شماره: 742 تاريخ: 15 جمادي الأولى 1442هـ، مصادف با: 31/12/2020م.

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس خدای را برای نعمت ها و آزمایش های نیکو که عطا کرد و هدایتی که در دل ها نهاد و بخششی که به ما ارزانی داشت. و درود و سلام بر سرور کائنات و برترین و بهترین فرستادگان محمد بن عبد الله و بر خاندان مظلوم و با شرافت و مبارک ایشان و نفرین خدا بر همه دشمنان ایشان تا روز رستاخیز.

خداوند سبحان می فرماید:

﴿اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ ﴾

همان کسانی که چون بلا و آسیبی به آنان رسد گویند: ما مملوک خداییم و یقیناً به سوی او بازمی گردیم.

﴿أُولٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوٰاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولٰئِكَ هُمُ اَلْمُهْتَدُونَ  ﴾

آنانند که درودها و رحمتی از سوی پروردگارشان بر آنان است و آنانند که هدایت یافته اند.

﴿وَ لاٰ تَحْسَبَنَّ اَلَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ أَمْوٰاتاً بَلْ أَحْيٰاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ﴾  ‏ ‏

و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

﴿وَ لاٰ تَحْسَبَنَّ اَللّٰهَ غٰافِلاً عَمّٰا يَعْمَلُ اَلظّٰالِمُونَ إِنَّمٰا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ اَلْأَبْصٰارُ﴾  ‏

و خدا را از آنچه ستمکاران انجام می دهند، بی خبر مپندار؛ مسلماً [کیفر] آنان را برای روزی که چشم ها در آن خیره می شود، به تأخیر می اندازد.

صدق الله العلی العظیم

در سالگرد شهادت شهیدان فضیلت (شهید حاج ابو مهدی المهندس) و (شهید حاج قاسم سلیمانی) و همراهانشان به سر می بریم. کسانی که با موضع گیری ها و رفتار شجاعانه و شریفانه خود سطرهایی از نور را بر تارک تاریخ برجای نهادند تا مسیر مجاهدان راه حق و دفاع از مقدسات اسلامی و حمایت از وطن اسلامی عزیز در برابر ظالمان و فرعونان زمان را نورافشانی کنند.

ما باید جان گرامی ای که این شهیدان در راه وطن و اعلای کلمه حق نثار کردند به یادآوریم. جهاد و خدمت آنان منحصر در جمهوری اسلامی ایران و عراق عزیز به عنوان میزبان و جایگاه قبور ائمه اطهار علیهم السلام نمی شد؛ بلکه خدمات و تلاشهای ایشان شامل گستره وسیعی از مناطق اسلامی و خارج از این دو کشور بزرگ می شد. آنان راه را برای همه مخلصان در مناطق مختلفی که تحت پوشش تلاشها و فداکاری های شجاعانه و مخلصانه شان بود هموار کردند و در جان های آنان نهال میهن دوستی و وطن پرستی و عزت نفس و کرامت را غرس کردند.

ما باید جان این شهیدان پاک را تقدیس کنیم. آنان که روح بلندشان چراغ هدایت باقی خواهد ماند. باید با این شهیدان و همه شهدای اسلام در طول تاریخ پیمان ببندیم که از پرچم به اهتزاز درآمده اسلام دفاع و حمایت کنیم تا زمانی که آن را به دست فرزند بزرگوارِ مؤسس شریعت اسلامی، امام منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسانیم.

امید داریم خداوند متعال به این شهیدان پاک، در بهشت برین خویش و در جایگاهی حق و پسندیده نزد پادشاهی مقتدر و توانا، به شفاعت محمد و آل محمد علیهم السلام علو درجات عنایت کند.


به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره