هرچقدر این پیاده روی برای ما هزینه داشته باشد، این شعائر را ادامه خواهیم داد. جهان و تاریخ دانسته اند که دشمنان حسین علیه السلام و بشریت و تاریخ از محو این شعائر ناتوان هستند.

مرجع عالیقدر حضرت النجفی دام ظله از راه کربلای معلا تأکید کرد

هرچقدر این پیاده روی برای ما هزینه داشته باشد، این شعائر را ادامه خواهیم داد. جهان و تاریخ دانسته اند که دشمنان حسین علیه السلام و بشریت و تاریخ از محو این شعائر ناتوان هستند.



23/9/2021



* احیای شعائر حسینی بخشی از ایمان است و احیای کلمه لا إله إلا الله محمد رسول الله است. فداکاری امام حسین علیه السلام تنها به منظور حفظ کلمه حق بود که همان توحید و رسالت جد بزرگوارشان رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم است.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی دام ظله به همراه تعدادی از اساتید، علماء و طلاب حوزه علمیه برای ادای مراسم زیارت اربعین و جهت تبرک، در مسیر (یا حسین) حد فاصل بین نجف اشرف و کربلای معلا حاضر شدند.

مرجع عالیقدر دام ظله در سخنانی از طریق واحد رسانه مرکز گمشدگان و در مجالس حسینی که در آن ها حاضر شدند، تأکید نمودند که زیارت امام حسین علیه السلام بخش جدایی ناپذیر از مسیر ایمان و دین و اعتلای کلمه توحید و رسالت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم است. ایشان اشاره کردند: "باید بدانیم که احیای شعائر حسینی بخشی از ایمان است و احیای کلمه لا إله إلا الله محمد رسول الله است. فداکاری امام حسین علیه السلام تنها به منظور حفظ کلمه حق بود که همان توحید و رسالت جد بزرگوارشان رسول خدا صلی الله علیه وآله است."

حضرت ایشان دام ظله تأکید کرد که جنگ میان حق و باطل از گذشته جریان داشته و همچنان ادامه دارد و خود را در راه بی سوادی که همراه ذات باطل است و حق و اصلاح و دین به وضوح در مسیر و راه امام حسین علیه السلام مجسم شده است. اما حق در طور زمان ثابت باقی می ماند. راه امام حسین علیه السلام همان راه رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم است. ایشان در همین راستا تأکید نمودند که: امام حسین علیه السلام می توانست از این راه سرباز زند، اما هیهات! ندای (هیهات منا الذله) برآورد. بله، همانا حضرت ایشان در مواجهه با گمراهی جاهلانه ثابت ایستادند، پس برما نیز لازم است که گام های خود در راه حسین (علیه السلام) و راه اهل بیت (علیهم السلام) را ثابت گردانیم چرا که آن راه رسول خدا (صلی الله علیه وآله) است". پس از این تأکید کردند: "به راه رسول خدا و علی بن ابی طالب و راه اهل بیت (صلوات الله علیهم أجمعین) و راه حسین علیه السلام تمسک بجویید."

معظم له برای مؤمنان از اهمیت و ضرورت و وجوب استمرار شعائر حسینی سخن گفتند. زیرا راهپیمایی حق علیه باطل و راهپیمایی تعیین سرنوشت و اثبات وجود است. همچنین فرمودند: "هرچقدر این پیاده روی برای ما هزینه داشته باشد، این شعائر را ادامه خواهیم داد. جهان و تاریخ دانسته اند که دشمنان حسین علیه السلام و بشریت و تاریخ از محو این شعائر ناتوان هستند".

علاوه بر این، مرجع عالیقدر دام ظله به خادمان امام حسین علیه السلام و احیا کنندگان شعائر حسینی تبریک گفته و افزودند: "این توفیق بزرگ را به شما تبریک می گوییم؛ زیرا خدمت به امام حسین علیه السلام، آبرو و اعتبار دنیا و آخرت است".

معظم له از درگاه حضرت باری تعالی درخواست کردند که زائران و خادمان امام حسین علیه السلام را از هر نوع بدی محافظت نماید و امت اسلامی را به مسیر درست وصلاح هدایت کند.

نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و رئیس دفتر مرکزی حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده در تصریحات خود خطاب به تعدادی از رسانه ها گفتند: مرجع عالیقدر دام ظله امروز با مشارکت با مؤمنان عزادار و محبان زیارت اربعین حسینی تبرک جستند؛ زیرا این زیارت یکی از شعائر دین به شمار می رود و احیاء آن احیای دین، احیای شعائر و احیای نصرت و نهضت حسینی است.

ایشان افزودند که زیارت اربعین پدیده ای اجتماعی و بشری منحصر به فرد است که در آن همه نام ها و گرایش ها و وابستگی های ملی، جغرافیایی و سیاسی محو می شود و همه عناوین و رتبه ها را از بین می برد و تنها نسبت و وابستگی به امام حسین علیه السلام باقی می ماند.









به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره