استقبال مرجع عاليقدر دام ظله از دو گروه از بصره و نینوی

استقبال مرجع عاليقدر دام ظله از دو گروه از بصره و نینوی



2/3/2022



مرجع عالیقدر: رسیدن به سعادت واقعی نیازمند تزکیه نفس با اعمال و افکار و همچنین دوری از هر کار بد و اشتباه است.

مرجع عالیقدر دام ظله خطاب به طلبه علوم دینی: با نیت تقرب به خداوند سبحانه وتعالی درس بخوانید و علم بیاموزید تا خداوند به علم و درس شما برکت بدهد.

 مرجع عالیقدر دام ظله با گروه اعزامی از موکب ساقی عطاشا کربلا در شهرستان المدینه از استان بصره و نیز گروه اعزامی از مرکز الصادق الأمین در شهرستان تلعفر از استان نینوی که برای شنیدن راهنمایی ها و توصیه های پدرانه ایشان آمده بودند، دیدار و گفتگو کرد.

معظم له با اشاره به کلام خداوند متعال (قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا * وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا) فرمودند: رسیدن به سعادت واقعی نیازمند تزکیه نفس با اعمال و افکار و همچنین دوری از هر کار بد و اشتباه است. این آیه به اهمیت تزکیه نفس و تشویق و ترغیب به آن اشاره کرده است. همچنین ایشان به این نکته خاطر نشان کردند که تزکیه نفس اساس طهارت و تقوا است.

ایشان افزودند: هر انسان عاقلی و هر مؤمنی قبل از هر گفتار و  کردار به محاسبه نفس خویش می پردازد و نفس خود را روزانه قبل از خواب محاسبه می کند تا هر کار کوچک و بزرگ را شناسایی و آن را با صحیح و درست و حلال و حرام بسنجد و قیاس کند. اگر کار صالح و نیکی انجام داده بود باید خداوند سبحان را به خاطر آن شکر کند و اگر مرتكب برخی از گناهان شده بود باید توبه کند و سعی در جبران و عذرخواهی از کسی کند که آن خطا و گناه را در حق او انجام داده است.

معظم له مجموعه ای از توصیه ها و راهنمایی ها را برای جوانان و طلاب ارائه کردند و بر ضرورت پایبندی به اخلاق نیکو و مقررات دین در تعامل با دیگران در جامعه و اهتمام به علم آموزی به نیت تقرب به خداوند سبحانه و تعالی  تأکید نمودند تا خداوند به این علم و درس برکت بدهد.

علاوه بر این هر یک از این دو گروه نیز از زبان سخنگوی خود مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به توصیه ها و راهنمایی های ارائه شده توسط مرجع عالیقدر دام ظله و اختصاص وقت شریف خود به آنان ابراز داشتند.






به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره