مشارکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در جشنواره مبعث نبوی

مشارکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در جشنواره مبعث نبوی



2/3/2022


شیخ علی النجفی: عرب قبل از بعثت نبوی امتی بودند که با یکدیگر می جنگیدند و یکدیگر را می کشتند و غرقه محیط گمراهی و جهل بودند.

شیخ علی النجفی: این امت از حالی به حال دیگر بودند که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در عرض تنها 23 سال آنان را به امتی جدید تبدیل کرد؛ زیرا ایشان کردار را بر گفتار مقدم داشت.

شیخ علی النجفی: هر مصیبت، مشکل و جنگی که بشریت امروزه با آن مواجه است به دلیل دور بودن از خداوند سبحانه و تعالی است.

 نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و مسؤول دفتر مرکزی ایشان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده در جشنواره ای که به مناسبت مبعث شریف نبوی در نجف اشرف برگزار شد مشارکت نمود و در مطلع سخنان خود سلام و دعای مرجع عالیقدر دام ظله را به همین مناسبت خجسته و فرخنده به دوستداران اهل بیت علیهم السلام ابلاغ نمود.

ایشان توضیح داد: مرجع عالیقدر دام ظله می فرمایند: بسیاری از دستورات عبادی-الهی مؤمنان را تتبع و پیگیری کردم از زکات و نماز گرفته تا روزه و امر به معروف و نهی از منکر و ... اما به غیر از صلوات بر محمد و آل محمد علیه و علیهم السلام هیچ عملی را نیافتم که خداوند سبحانه و تعالی در آن با ما مشارکت کند و بلکه از ما در انجام آن پیشی بگیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی النجفی در سخنان خود توضیح دادند که عرب ها قبل از آمدن اسلام، امتی گمراه و ستمگر بودند. با یکدیگر می جنگیدند و خود را می -کشتند و غرقه دریای گمراهی و جهل بودند. وی همچنین توضیح دادند: زنان و کودکان و ضعیفانِ فقیر و برده در جامعه، حلقه ضعیفتر بودند.

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هنگامی که مبعوث شدند، این امت را از حالی به حال دیگر تغيير داد. رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در عرض تنها 23 سال آنان را به امتی جدید تبدیل کرد؛ زیرا ایشان کردار را بر گفتار مقدم داشت. ایشان در طول حیات خود بین عرب معروف به صادق امین بوده است حتی با دشمنان و کفار نیز به امانت و صداقت رفتار می کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین النجفی اشاره کردند وحی با نورِ علم، دعوت به علم و تفکر و عبادت و ارتقای سطح تقوا از طریق اخلاق نیکو و صفات پسندیده و شریف و انکار همه مظاهر کفر، شرک، ظلم به نفس و جامعه شروع شد.

ایشان گفتند: هر مصیبت، مشکل و جنگی که بشریت امروزه در کشورهای مختلف با آن مواجه است به دلیل دور بودن از خداوند سبحانه و تعالی و مخالفت با اوامر و نواهی الهی است.

ایشان افزودند: دین، رحمت، کرامت، تقوا و اخلاق نیکو است و اشاره کردند که ما امت رحمت شده ایم زیرا رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه وآله) و اهل بیت (علیهم السلام) را شناختیم و به آنان متمسک شدیم. شکر خداوند سبحان برای این نعمت بزرگ بر ما واجب است. باید این شکر را از طریق پایبندی به عبادت و اخلاق به جای آوریم و این نعمت را با هویت، اخلاق و رفتار خود در جامعه با دیگران تجسم بخشیم. ایشان تأکید کردند که شما مردم نجف اشرف مسؤولیت مضاعفی دارید. جهان به شما می نگرد؛ زیرا شما پایتخت تشیّع هستید.




به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره