مشارکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در جشن حرم مطهر علویه شریفه دختر امام حسن علیه السلام در سالروز ولادت امیر المؤمنین علیه السلام

مشارکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در جشن حرم مطهر علویه شریفه دختر امام حسن علیه السلام در سالروز ولادت امیر المؤمنین علیه السلام



27/2/2022


*  حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی: هنگامی که برای میلاد امیرالمؤمنین جشن می گیریم در واقع برای عقیده، دین و مبانی خود جشن می گیریم. برای هویت خود جشن می گیریم؛ زیرا امام علی علیه السلام تجسم هویت امت اسلامی و جامعه است.

*  حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی: امیر المؤمنین علیه السلام در خانه خدا به دنیا آمد و در خانه خدا از دنیا رفت و در هیچیک از رفتارها، اعمال، افعال، گفتار و پندار خویش از خداوند سبحان جدا نشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده، نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و مسؤول دفتر مرکزی ایشان در جشنی که تولیت عتبات مقدسه شیعی در عراق با همکاری با تولیت حرم مطهر علویه طاهره سیده شریفه دختر امام حسن مجتبی علیهما السلام در جشنواره سالانه برای میلاد خجسته امیر المؤمنین امام علی ابن ابی طالب برگزار شد شرکت کرد. این جشنواره تحت عنوان: «النباء العظیم لولادة أمیر المؤمنین علیه السلام» در میان حضور و استقبال گرم مؤمنان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ نجفی در سخنانی که به همین مناسب ایراد کردند گفتند: هنگامی که ما میلاد امیرالمؤمنین علیه السلام را جشن می گیریم، در واقع برای عقیده، دین و مبانی خود جشن می گیریم. برای هویت خود جشن می گیریم؛ زیرا امام علی علیه السلام تجسم هویت امت اسلامی و جامعه است.

ایشان تأکید کردند: میلاد رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه و آله) به همراه نشانه های طبیعی بود که مردم زمین در جاهای مختلف با نژادها و زبان ها و فرهنگ-های مختلف آن را فهمیدند. این نشانه ها به این خاطر بود که توجه ملت های مختلف به حادثه ای بزرگ جلب شود و بدانند مولودی به دنیا آمده که جایگاه و شأن بزرگی دارد و به دست او تغییر بزرگی در جهان رخ خواهد داد. علاوه بر آن در تاریخ به این موضوع اشاره شده: هنگامی که فاطمه بنت اسد آمد تا بشارت مولود جدید عبد الله (علیه السلام) را به برادر او شیخ جلیل جناب ابوطالب (علیه السلام) بدهد گفت: "سی سال صبر کن تا تو را به مولودی شبیه او بشارت دهم که فقط نبوت ندارد". بین رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و امیر المؤمنین (علیه السلام) سی سال اختلاف سنی بود.

ایشان همچنین توضیح دادند که میلاد امیرالمؤمنین (علیه السلام) با معجزه بزرگ الهی بوده است.

وی همچنین افزود: امام علی (علیه السلام) نخستین کسی بود که از رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه وآله) پیروی کرد و به او اقتدا نمود و از رفتار و کردار او درس آموخت و ایشان را در سفر و حضر و صلح و جنگ همراهی کرد. او جان خود را برای حمایت و حفاظت از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فدا کرد. او بود که مسؤولیت خروج زنان از مکه مکرمه به مدینه منوره را به عهده گرفت و نترسید و در برابر مخالفت قریش عقب نشینی نکرد. اینجا باید اشاره کرد که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) زمانی وارد مدینه منوره شد که امیرالمؤمنین علیه السلام با زنان رسیدند و پس از آن با هم وارد شهر مدینه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی النجفی افزودند: امیر المؤمنین علیه السلام نخستین و بزرگترین مظلوم امت اسلام است. ایشان (سلام الله علیه) با غصب حق و بی حرمتی به جایگاهش و نیز با گوش ندادن به علم و دانش او و عمل نکردن به آن مورد ظلم قرار گرفت. امیر المؤمنین علیه السلام در خانه خدا به دنیا آمد و در خانه خدا از دنیا رفت و در هیچیک از رفتارها، اعمال، افعال، گفتار و پندار خویش از خداوند سبحان جدا نشد. چون پدری برای امت بود و از مردم و حقوق آنان دفاع می کرد. به امور آنان بها می داد و مراعات آنان را می کرد و با آنان مهربان و عطوف و در اجرای عدالت قاطع و جدی بود.






به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره