مرجع عالیقدر بشیر نجفی در راهپیمایی سالانه فاطمیة و سالروز شهادت حضرت صدقه کبری (سلام الله علیها) مومنان را همراهی کردند

مرجع عالیقدر بشیر نجفی در راهپیمایی سالانه فاطمیة و سالروز شهادت حضرت صدقه کبری (سلام الله علیها) مومنان را همراهی کردند



7/12/2022



-مرجع عالیقدر النجفی: بزرگداشت و احیای ایام فاطمیه همانا احیای دین محمدی اصیل و تجدید میثاق با اهل بیت معصوم ایشان است.

- ایشان خاطرنشان کردند: حضرت فاطمه زهرا اسوه والای انسان وانسانیت، و نمود کامل یک انسان واقعی و وارسته هستند.

- نماینده مرجع عالیقدر نجفی: بزرگداشت ایام فاطمیه، مراسم سالانه اعلام برائت از هر گونه ظلم و ستم است.

در این راهپیمایی باشکوه مرجع عالیقدر آیت الله العظمی بشیر حسین نجفی (دام ظله) در میان انبوه عاشقان اهل بیت راهپیمایی نمودند. ایشان همراه و همگام با مومنان عزادار اهل بیت این مراسم سالانه بزرگ را برپا کردند. این راهپیمایی از صبح امروز و از مقابل دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف آغاز، و حاضران از مقابل دفتر ایشان به سوی مرقد مطهر امام علی (علیه السلام) حرکت کردند.

این راهپیمایی برایتسلیت به ساحت مقدس امیرمومنان (علیه السلام) و حضرت ولی الله الأعظم (أرواحنا فداه) و به مناسبت شهادت مادر مکرّم ایشان انجام می شود.

مرجع عالیقدر همراه با جمعیت مؤمنان، بزرگان و فضلای حوزه علمیه، استادان و طلاب عراقی، و طلاب سایر کشورهای عربی و خارجی، در این راهپیمایی مقدس شرکت کردند.      

همچنین در این راهپیمایی بزرگ، عشایر عراق و نمایندگانی از آن، خدام موکب های حسینی و عاشقان امام حسین و همچنین نمایندگانی از عتبات عالیات و گروه های مختلف ملت عراق از سایر استانها، شرکت نمودند.

ایشان در سخنی خاطرنشان کردند: احیای ایام فاطمیة وعزاداری در حقیقت احیای دین محمدی اصیل و تجدید میثاق با اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. ایشان افزودند: حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) مصایب فراوانی را در راه دفاع از دین پدر بزرگوارش متحمل شدند و آنگونه که خداوند سبحان می خواست در راه دین عمل نمودند.

ایشان تاکید کردند که حضرت فاطمه زهرا نمود و اسوه والای انسان و انسانیت هستند و الگوی کمال حقیقی انسانیتی است که خداوند (سبحانه و تعالی) از انسان می خواهد. به همین خاطر معیار خشنودی خداوند و خشم او بودند.

این راهپیمایی از مقابل دفتر این مرجع عالیقدر آغاز شد و با گذر از خیابان الرسول (صلی الله علیه وآله وسلم) و ورود به حرم مطهر امیرمومنان علی (علیه السلام) به پایان رسید.شرکت کنندگان در این راهپیمایی فریاد وفاداری و تمسّک به اهل بیت سر داده و با فریاد با اهل بیت مکرم رسول الله (سلام الله علیهم) تجدید میثاق کردند.در پایان این راهپیمایی نیز حاضران مرقد مطهر حضرت امیرمومنان را زیارت کردند.

در این مراسم نماینده مرجع عالیقدر النجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان شیخ علی النجفی (دام تاییده) تاکید کردند که مومنان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه شهادت ایشان را به همسر ایشان حضرت علی (علیه السلام) و فرزند بزرگوارش حضرت مهدی (عج) تسلیت گفته و این واقعه تاریخی (بر اساس روایت دوم) دردناک را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت می گویند.

ایشان افزودند: عزاداری ایام فاطمیه مراسم سالانه نفی هر گونه ظلم، ستم، ترور و ارعاب در همه زمانها و مکان هاست و جنایتی که در حق حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) انجام شد در واقع جنایتی در حق انسان و انسانیت بود. 












به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره