برپایی مجلس عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) توسط نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در دیالی

برپایی مجلس عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) توسط نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در دیالی



6/10/2022



نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در استان دیالی/ منطقه السلام -و در راستای فعالیتهای تبلیغاتي خود- مجلسی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) برگذار کرد.

شیخ هارون محمدی در این مجلس بیان کرد: "ابو محمد امام حسن عسکری (علیه السلام) در منزل هدایت و مرکز امامت بزرگ شدند؛ آن بیتی که خداوند او را از رجس و گناه منزّه کرد و طهارت و پاکی را در آنان خلاصه کرد. از سیره زندگی مبارک آن حضرت درمی یابیم که آن امام در کنار پدر بزرگوارشان امام هادی (علیه السلام) بزرگ شدند و هرگز از او جدا نشدند؛ زیرا در صورت و سیرت پدر بزرگوارش سیمای منزه جدش رسول الله (صلی الله علیه وآله) را مشاهده می کرد. کما اینکه پدر بزرگوارش در فرزند عزیزش امتداد راه امامت و استمرار راه اسلام را می دیدند. به همین خاطر توجه شایانی به فرزند داشتند. امام هادی (علیه السلام) فضل فرزند گرامی اش امام حسن عسکری (علیه السلام) را ستودند و در این مورد فرمودند: او بزرگترین فرزندان من است و خلیفه من؛ راه امامت و احکام آن با او ادامه می یابد. امام هادی مانند همه امامان معصوم پیش از خود از هر گونه خطا منزه و از تأثر از شرایط مبرا بودند".

وی ادامه داد: "امام (علیه السلام) در سایه پدر بزرگوار خود که از نظر علم، زهد، تقوا، و جهاد از همه اهل زمان خود برتر بودند بزرگ شدند و به مدت بیست و دو سال در کنار پدر بزرگوارش زندگی کرد. ایشان در این مدت میراث امام و نبوت را از پدر به ارث برد و از نظر علم، عمل، رهبری، جهاد، و اصلاح امت اسلام مانند پدران بزرگوار خود بودند و در راه امت جدش بزرگوارش (صلی الله علیه وآله) جهاد کردند".

جناب هارون محمدی شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) را به فرزند بزرگوارش حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) و علمای امت و همه شیعیان و محبان اهل بیت (علیهم السلام) تسلیت گفتند.



به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره