گرامیداشت شهادت حضرت رقیه علیها السلام توسط نمايندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله در واسط

گرامیداشت شهادت حضرت رقیه علیها السلام توسط نمايندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله در واسط

23/9/2020




نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله در استان واسط منطقه الأحرار مجلس عزاداری در سالروز شهادت حضرت رقیه بنت الأمام الحسین علیهما السلام را برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الیاسری در خلال این مجلس عزاداری  گفت: "یاد و خاطره حضرت رقیه دختر امام حسین علیهما السلام چون چراغ هدایت و شعاع رهنمایی برای همه کسانی است که راه جبت و طاغوت و فرهنگ ترویجی آنان را در دنیا از جمله نمونه های پلیدی، ذلت و پستی مانند یزید علیه لعنة الله و دیگر موارد مشابه را نپذیرفتند".

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که حضرت رقیه سلام الله علیها علی رغم سن کم و عمر کوتاه و مبارک خود الگوی زنده¬ای از عدم تسلیم دربرابر نظام نفاق و کفر بود. وی امتدادی انقلابی از نهضت پدر بزرگوار خود و سلاله¬ای پاک از قهرمانان کربلای معلی به شمار می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین الیاسری بیان کرد: یاد بود حضرت رقیه و جگرگوشه امام حسین علیه السلام تصویری از واقعه عظیم و جنایت بزرگی است که بر علیه اهل بیت عصمت و طهارت انجام گرفت و لکه ننگی است که بر پیشانی شرکت کنندگان، بیعت کنندگان در جنگ و قاتلان امام حسین علیه السلام و کسانی که به این جنایات شرم آور راضی شدند، باقی خواهد ماند.