مرجع عاليقدر دام ظله در خلال استقبال از گروه هایی از بغداد، بصره و واسط:حضرت زهرا صلوات الله علیها در راه تعالی اسلام فداکاری نمود.

مرجع عاليقدر دام ظله در خلال استقبال از گروه هایی از بغداد، بصره و واسط:حضرت زهرا صلوات الله علیها در راه تعالی اسلام فداکاری نمود.

27/12/2020





عتبات مقدسه بهترین اماکن برای تقرب انسان به خداوند سبحان و رسیدن به رضای الهی است.

مرجع عالیقدر دام ظله از گروه هایی از پایتخت، بغداد، بصره، و استان واسط که در سالروز شهادت حضرت زهراء علیها السلام برای عرض تسلیت به ساحت مقدس امیرالمؤمنین علیه السلام به نجف آمده بودند، استقبال نمود و راهنمایی ها و نصائح پدرانه ای را ایراد کرد.

ایشان تأکید کردند که حضرت زهراء علیها السلام بهترین الگو برای دختران و همسران و مادران هستند و شما باید به ایشان اقتدا کنید. همچنین افزودند: حضرت زهراء صلوات الله علیها در راه تعالی اسلام و برای اینکه مسلمانان راه درست را بشناسند، فداکاری نمودند و قربانی دادند. بی حرمتی ای که به حضرت زهراء علیها السلام از جانب خارجین از سنت اصیل محمدی شد، نتیجه اصرار و پافشاری آن حضرت سلام الله علیها بر محافظت از دین و ارکان مستحکم آن بود.

مرجع عالیقدر دام ظله به ضرورت بهره گیری از زیارت عتبات مقدسه در راستای بازسازی خود و اصلاح نفس و بهبود رفتارهای روزمره انسان و تعیین مواضع اشتباه و تلاش برای اصلاح آن اشاره کردند و افزودند که این اماکن مقدسه بهترین مکان برای افزایش تقرب انسان به خداوند سبحان و رسیدن به رضایت الهی و اعلام توبه توسط انسان است.

ایشان گفتند: باید درخواست ها و حوائج شما در زیارت اماکن مقدسه متناسب با جایگاه امام سلام الله علیه باشد. عاقلانه نیست که مجموعه ای از حوائج دنیوی را در برابر امام علیه السلام عرضه کنیم. بلکه باید تنها درخواست و حاجت از ایشان توفیق تقرب به محضر خداوند سبحان باشد و بعد از آن هرچه را می خواهید از خداوند عزوجلّ طلب کنید تا به سعادت دنیا و آخرت دست یابید.