دفتر مرجع عالیقدر حمله تروریستی در افعانستان را محکوم کرد

دفتر مرجع عالیقدر حمله تروریستی در افعانستان را محکوم کرد

9/5/2021





بیانیه: ادامه این اقدامات بزدلانه و کثیف بر علیه بی گناهان و کودکان دلیل واضحی بر استمرار انحطاط انسانی نزد ستمگران جهان است.

نماینده مرجع عالیقدر: دولت افغانستان باید نقش واقعی خود در حمایت از مردم خویش، دفع خطر از آنان و تعقیب تروریست ها را ایفا کند.

دفتر مرجع عالیقدر دام ظله، حمله تروریستی در افغانستان که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها دانش آموز دختر در مدرسه سید الشهداء علیه السلام شد را محکوم کرد و طی بیانیه ای از دولت افغانستان دعوت کرد که نقش و مسؤولیت خویش را در برابر مردم ایفا کند و جنایتکاران را رهگیری و تعقیب نماید.

در این بیانیه آمده است: ادامه این اقدامات بزدلانه و کثیف بر علیه بی گناهان و کودکان دلیل واضحی بر استمرار انحطاط انسانی نزد ستمگران جهان است.

نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و مسؤول دفتر ایشان حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده در مصاحبه ای مطبوعاتی گفتند: در این بیانیه تأکید شده که تروریسم جهانی و سازمان هایی حمامی آن دلیلی است بر میزان انحطاط مبانی انسانی و سقوط ارزش های اخلاقی نزد آنان تا جایی که دانش آموزان بی گناه و بی دفاع را هدف قرار داده و ده ها نفر از آنان را شهید و مجروح می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی گفت: دولت افغانستان باید نقش واقعی خود را در حمایت از مردم خویش، دفع خطر از آنان و تعقیب تروریست ها و جنایتکارانی که این خون های پاک را بدون هیچ عذر شرعی، اخلاقی و انسانی ریخته اند ایفا کند.

متن این بیانیه به این شرح است:

پیام دفتر مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی دام ظله به مناسبت حمله تروریستی اخیر در کابل افغانستان.

بسم الله الرحمن الرحیم


ستایش خدایی را که هیچکس جز او در بلایا ستایش نمی شود و سلام و درود بر برترین فرستادگان هدایت محمد بن عبدالله و بر خاندان شریف و مبارک ایشان و لعن و نفرین بر همه دشمنانشان تا روز واپسین.

خداوند سبحان می فرماید:

﴿اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ﴾

(آنان که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند (صبوری پیش گرفته و) گویند: ما به فرمان خدا آمدهایم و به سوی او رجوع خواهیم کرد).

صدق الله العلی العظیم

در نهایت تأسف و تأثر خبر این جنایت هولناک را که منجر به شهادت و مجروحیت ده ها دانش آموز دختر در مدرسه سید الشهداء علیه السلام کابل شده  دریافت کردیم. فلا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم.

ادامه این اقدامات بزدلانه و کثیف بر علیه بی گناهان و کودکان دلیل واضحی بر استمرار انحطاط انسانی نزد ستمگران جهان است.

از همه مسؤولان درافغانستان می خواهیم عاملان این جنایت هولناک را شناسایی و تعقیب کنند و دولت مسؤولیت خود در برابر ملت مظلوم افغانستان را بپذیرد.

ما علاوه بر این که این اقدام جنایتکارانه شنیع را محکوم می کنیم، به ملت عزیز افغانستان به ویژه خانواده شهدا تسلیت و تعزیت می گوییم و از خداوند سبحان برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم. خداوند به مجروحان شفای عاجل عنایت کند، همانا او بسیار شنونده و اجابت کننده است. ﴿إِنَّ اَللّٰهَ مَعَ اَلَّذِينَ اِتَّقَوْا وَ اَلَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ﴾ ‏

(محققا خدا یار و یاور متقیان و نیکوکاران عالم است).