بیانیه دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی دام ظله به مناسبت وفات عالم عامل آیت الله سید عادل العلوی (قدس سره)

بیانیه دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر حسین النجفی دام ظله به مناسبت وفات عالم عامل آیت الله سید عادل العلوی (قدس سره)

7/8/2021





شماره: 635 تاریخ: 28 ذو الحجه 1442 ه، مصادف با: 8/8/2021 م.

بسم الله الرحمن الرحیم

(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي)

تو اي روح آرام یافته به سوی پروردگارت بازگرد در حالی که هم تو از او خشنودی و هم او از تو خشنود است، پس در سلک بندگان درآی و در بهشتم وارد شو!

صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ.

در کتاب المحاسن از امام صادق علیه السلام روایت شده: "إذا مات العالم ثُلم في الإسلام ثَلمة لا يسدّها شيء إلى يوم القيامة". "هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را جبران نمى ‏کند."

از مولا و سرور ما امیر المؤمنین علیه السلام روایت شده: " "إذا مات العالم ثلم في الإسلام ثلمة لا يسدها إلا خلف" (همانطور که در الإرشاد و الخصال نقل شده است)

"هنگامى كه دانشمندى مى ميرد ، چنان شكافى در اسلام پديد مى آيد كه جز جانشينش آن را پُر نمى سازد ".

در نهایت حزن و اندوه خبر ارتحال عالم عامل آیت الله سید عادل العلوی (قدس الله نفسه الزکیه) را دریافت کردیم. ما نیز این مصیبت خسارت بار و حزن آلود را خدمت ولی الله الاعظم و خانواده ایشان و عموم طلاب تسلیت و تعزیت می گوییم و از خداوند متعال می خواهیم که او را شامل لطف و مهربانی خویش نماید و در آغوش مادر بزرگوارش حضرت زهرا علیها السلام جای دهد و این شکاف و خلأ بزرگ را با جانشین او در مسیر هدایت، ایمان، تقوا و عمل صالح پرنماید. که او مهربانترین مهربانان است.

 ولا حول ولا قوة إِلا بالله العلي.