شرکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در گردهمایی سالانه خطیبان منبر حسینی

شرکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در گردهمایی سالانه خطیبان منبر حسینی

4/8/2021




* النجفی: مبلغان باید مسؤولیت مواجهه با تهاجم فکری و فرهنگی و مقابله با هر کسی که برای لگدمال کردن هویت اسلامی تلاش می کند را به عهده بگیرند.

* احیای شعائر حسینی، احیای دینی است که خداوند سبحان به همه مؤمنین امر کرده که آن را زنده نگاه دارند.

همزمان با حلول ماه محرم الحرام، گردهمایی سالانه خطیبان منبر حسینی در حسینیه بزرگ فاطمیه در نجف اشرف برگزار شد. نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و رئیس دفتر مرکزی ایشان حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده در این گردهمایی بیانیه دفتر را برای حاضران قرائت کردند و در آن به توضیح نقش خطیب در انتقال پیام عاشورا و اهدافی که امام حسین علیه السلام برای تحقق آن قیام کردند، پرداخته شد.

ایشان بر آمادگی فکری و ذهنی خطیب و روشی که او برای تأثیرگذاری بر روی مردم انتخاب می کند تأکید کردند تا بتواند از خلال موضوع کربلا و خطبه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا که همگان را خطاب قرار دادند: ((إني لم أخرج أشراً، ولا بطراً ولا مفسداً، ولا ظالماً، وإنما خرجت لطلب الإِصلاح في أمة جدي) ارتباط مردم را با خدا برقرار کنند. ایشان همچنین بر اهمیت و وجوب مبارزه با تهاجم فکری و فرهنگی و مقابله با هرکسی که از طرف دشمنان اسلام برای لگدمال کردن هویت اسلامی تلاش می کند تأکید کرد. کسانی که به راه های مختلف برای دور کردن جامعه از راه خداوند سبحان و دور کردن مردم از دین مبین اسلام سعی می کنند.

همچنین ایشان اهمیت رساندن پیام واقعه عاشورا از طریق علم، اندیشه و رفتار تأثیرگذار بر انسان را تبیین نموده و افزودند: احیای شعائر حسینی، احیای دینی است که خداوند عز وجل به همه مؤمنین امر کرده که آن را زنده نگاه دارند.

ایشان درباره ضرورت تلاش برای کسب توفیق هدایت و راهنمایی مردم سخن گفتند و ضرورت مسؤولیت پذیری مبلغان و خطیبان گرامی را بیان نمودند. در عین حال از بزرگی و خطیر بودن این مسؤولیت سخن گفتند و آن را به مسؤولیت و وظیفه انبیاء و پیامبران تشبیه کردند. این مسؤولیت شرافت بزرگی برای هر کسی است که آن را به عهده می گیرد.

در این گردهمایی علاوه بر اساتید حوزه علمیه، تعداد زیادی از خطیبان منبر حسینی و مبلغان گرامی حضور داشتند.