استقبال مرجع عالیقدر دام ظله از گروه های عزادار در سالروز شهادت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم

استقبال مرجع عالیقدر دام ظله از گروه های عزادار در سالروز شهادت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم

6/10/2021




مرجع عالیقدر دام ظله از گروه های عزاداری که در سالروز شهادت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم از داخل و خارج عراق برای عرض تسلیت به امیر المؤمنین علیه السلام به نجف آمده بودند استقبال نمود. معظم له برخی توصیه ها و راهنمایی های پدرانه را به میهمانان ارائه وبر اهمیت این موضوع تأکید کردند که ان شاء الله این مناسبت ما را به سمت رضایت بهترین مخلوقات الهی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم هدایت کند و برای ما انگیزه ای برای محاسبه نفس، واکاوی اعمال و اهتمام به مبانی دین مبین اسلام باشد. ایشان همچنین به اهمیت این موضوع اشاره کردند که انسان مؤمن آخرین وقت خود را در پایان هر روز به محاسبه نفس خود و اعمالی که در طول روز از او سرزده اختصاص دهد تا مسیر روزهای آینده و اشتباهات خود را اصلاح کند و شروع به ارتقاء وتعالی در مراتب تقوا و تقرب به خداوند سبحان نماید.

معظم له تأکید کردند که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم پیام آور رسالتی آسمانی بودند که همه را به تسامح، دوستی، برادری، همزیستی، همکاری و همبستگی بین مؤمنان دعوت می-نمود. جوامع اسلامی ما نیز امروزه به این مفاهیم و مبانی ای که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم داعیه دار آن بودند، بسیار نیازمند است.

ایشان افزودند: اسلام ناب و حقیقی که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم به ارمغان آوردند همان اسلامی است که مکتب اهل بیت علیهم السلام بعد از ایشان به ما منتقل کردند. عده ای نیز وجود دارند که همواره سعی می کنند انواع تهمت و برچسب را به آن وارد و از طریق انواع نقشه ها و توطئه های طراحی شده توسط دشمن این دین مبین، چهره آن را مخدوش نمایند. معظم له افزودند: احیای این شعائر به منزله احیای شعائر دینی است که خداوند عز وجل ما دستور داده است.