برگزاری مجلس عزاداری برای امام علی الهادی علیه السلام توسط نمايندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله در بغداد

برگزاری مجلس عزاداری برای امام علی الهادی علیه السلام توسط نمايندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله در بغداد

9/2/2022




نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله در بغداد، پایتخت عراق/شهرستان حسینیه-درچارچوب فعالیت های تبلیغی خود- مجلس عزاداری امام علی الهادی علیه السلام را برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ کریم الساعدی در خلال برگزاری مجلس عزاداری گفت: "زندگی امام علی الهادی علیه السلام نقش زیادی در یاری اسلام و دعوت به یاری حق داشته؛ هرچند نتایج مترتب بر سخن حق ناگوار باشد. در نتیجه نقش این امام همام کمتر از آن تلاش و نقشی نیست که پدران و اجداد گرامیشان برای محافظت از دین و مذهب ایفا کرده اند.

ایشان سخنان خود را درباره سیره این امام علیه السلام ادامه دادند: ایشان معدن رسالت و نبوت و شاخسار اهل بیت عصمت و طهارت است که راه خاتم أنبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم را برای بشریت احیاء کرده و اعمال نیک و کریمانه آکنده از بخشش و هدایت الهی  گردآورده است که موجب رضایت خداوند متعال می شود و رضایت خداوند در هر چیزی در این زندگی مؤثر است. امام هادی علی بن محمد علیهما السلام در سایه عنایت الهی دیده به این جهان گشود و بر سفره قرآن مجید و اخلاق پیامبر گرامی اسلام که در پدر بزرگوارشان به خوبی تجسم یافته بود رشد و نمو یافت.

حجت الاسلام الساعدی همچنین به ضرورت شناخت و آگاهی از زندگی ائمه علیهم الصلاة والسلام و درس-آموزی از آن در زندگی و در راستای رضایت خدا و رسول و ائمه اهل بیت نبوت صلوات الله علیهم أجمعین اشاره نمود.