مرجع عالیقدر دام ظله در دیدار از مؤسسه قاسم العطاء: جوانان در دانشگاه ها باید به اخلاق پسندیده و دوری از محرمات پایبند باشند

مرجع عالیقدر دام ظله در دیدار از مؤسسه قاسم العطاء: جوانان در دانشگاه ها باید به اخلاق پسندیده و دوری از محرمات پایبند باشند

11/2/2022





دوری از دین و اخلاق نیکو به آشوب، ضعف و عدم رسیدن به هدف واقعی تحصیل  در جوانان منجر می-شود.

مرجع عالیقدر دام ظله با گروهی از مؤسسه قاسم العطاء که برای گوش فرادادن به نصایح و توصیه های پدرانه مرجع عالیقدر آمده بودند دیدار و گفتگو کرد. معظم له بیان کردند انسان مؤمن باید از دین خود مراقبت کند و مراتب تقوا را در خود ارتقا ببخشد؛ زیرا تقوا اصل قبولی اعمال و محافظت از اخلاق نیکو و پرهیز از محرمات است.

ایشان تأکید نمودند مؤمنان باید همواره به نیت تقرب به خداوند سبحان عمل کنند؛ زیرا تقرب به خدا اساس هر کاری است. همچنین به اهمیت تقوا در همه کارها اشاره نمودند؛ زیرا تقوا معیار قبولی اعمال به شمار  می رود. نخستین گام در تقوا محاسبه نفس به صورت روزانه قبل از خواب و تأمل در همه رفتارها و گفتارهای کوچک و بزرگ و مشخص کردن درست و نادرست آن و سپس توبه از اشتباهات و عزم بر ترک و تصحیح آن اشتباهات است.

معظم له تأکید کردند جوانان در دانشگاه ها باید به اخلاق پسندیده و دوری از محرمات پایبند باشند؛ زیرا دوری از دین و اخلاق نیکو به آشوب، ضعف و عدم رسیدن به هدف واقعی از تحصیل و آموزش در جوانان منجر می شود. ایشان خاطرنشان کردند هدف از علم آموزی و درس خواندن باید تقرب به خداوند سبحان و تحقق رضایت الهی باشد.

مرجع عالیقدر دام ظله تأکید کردند مؤمنان باید به دیگران با گفتار و کردار خود توهین نکنند و از سرمایه دنیا در کارهای خیر و در راه پرداخت کفاره اشتباهات خود استفاده کنند. مؤمنان باید بر هر کاری که اندوخته حسناتشان را اضافه می کنند مداومت ورزند تا قدرتی برای روز قیامت به شمار آید و در ورود به بهشت پیروز گردند.