مرجع عالیقدر شیخ نجفی دام ظله در راهپیمایی میلیوني قبله آزادگان امام حسین (علیه السلام) به سوی کربلای معلا شرکت کردند

مرجع عالیقدر شیخ نجفی دام ظله در راهپیمایی میلیوني قبله آزادگان امام حسین (علیه السلام) به سوی کربلای معلا شرکت کردند

11/9/2022





   - بدانید که در کتب معتبر چنین آمده است (نقل به مضمون): پیامبران فوج فوج به سوی پروردگار رهسپار می شوند و اذن خروج از بهشت و زیارت امام حسین (ع) را می طلبند.

     مرجع عالیقدر آیه الله  العظمی شیخ بشیر النجفی (دام ظله) مومنان و شیعیان را در راهپیمایی مقدس اربعین همراهی فرمودند. ایشان به همراه جمعی از فضلا و بزرگان حوزههای علمیه به سوی کربلای معلا مسیر (یا حسین) رهسپار شدند

طبق رسم هر ساله، ایشان به همراه گروه مومنان به سوی قبله آزادگی حرکت کرده و در کسب این ثواب و اجر الهی سهمی به همراه مومنان داشته باشند. اجری لا یتناهی که وعده آن به مومنان داده شده و هر مومن صالح و رهرو این راه آزادی و آزادگی و بر پا کنندگان این سنت حسنه، اجر و ثوابی از آن خواهد برد.

آیه العظمی بشیر النجفی بر اهمیت این زیارت مقدس و جایگاه دینی آن تاکید کرده و فرمودند: خداوند شما را به زیارت امام حسین (علیه السلام) مشرف و عزیز گردانده است. این شرفی است که حتی پیامبران و اولیا از آدم تا حضرت رسول الله (صلی الله علیهم اجمعین) به آن مشرف شده اند. در کتاب های معتبر چنین آمده است که: پیامبران فوج فوج به سوی پروردگار رهسپار می شوند و اذن خروج از بهشت و زیارت امام حسین (ع) را می طلبند.

ایشان کسب این اجر بزرگ را به مومنان و خادمان ابا عبدالله الحسین تبریک گفتند. اجری و ثوابی که خداوند آن را رحمتی برای مومنان برای تقرب و نزدیکی به خداوند قرار داده است.

ایشان در این رابطه با این موضوع فرمودند: شما زوار ابا عبدالله و خادمان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) این شرف و افتخار را کسب کرده اید. إن شاء الله اعمال و کردار شما مورد قبول خداوند واقع شود و رضایت رسول خدا و حضرت زهرا و امامان معصوم و حضرت حجت حق (صلوات الله علیهم اجمعین) را کسب کرده باشید.

همچنین ایشان برای مسوولان و دست اندرکاران این حرکت عظیم حسینی دعا کردند که تلاشهای مضاعفی را در راه کسب رضایت خداوند بذل کرده تا اعمال و زیارات آنان هر چه بهتر مورد قبول درگاه حق قرار گیرد. ایشان در این مورد فرمودند: « امیدوارم که مسوولان این حرکت بزرگ و خادمان امام حسین (علیه السلام) خالصانه اعمال خود را تقدیم درگاه حق کرده و بی پیرایه به حضرت امام حسین و زوار ایشان خدمت کنند تا عباداتشان مورد قبول خداوند عز و جل قرار گیرد.

 از سوی دیگر شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام طله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف خاطر نشان کردند که طبق عادت هر ساله مرجع عالیقدر شیخ نجفی (دام ظله) ایشان به همراه زوار امام حسین (علیه السلام) در حرکت بزرگ اربعین و زیارت امام حسین (علیه السلام) با پای پیاده شرکت کرده و در کسب ثواب و اجر این زیارت رهروان راه این امام همام شرکت می کنند.

همچنین شیخ علی نجفی افزودند: مرجع عالیقدر شیخ نجفی ( دام ظله) برای نصرت و پیروزی مومنان دعا کردند و در پیشگاه ایزد منان خواستار موفقیت روزافزون در احیای این حرکت بزرگ خواستاراند. ایشان در پیشگاه خداوند برای مومنان و رهروان راه امام حسین (علیه السلام) دعای نصرت و بهرزوی کرده و برای زوار و عاشقان این امام همام در هر جای این جهان آروزی صحت و سلامتی کرده و دعا کردند که زوار امام حسین ان شاء الله با سلامتی و بهروزی و در حالی که ثواب این زیارت مقدس را کسب کرده باشند، به موطن خود بازگردند.