نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در سوریه و لبنان پیشاپیش مؤمنان در پیاده روی به مناسبت وفات حضرت زینب علیها السلام شرکت کرد

نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در سوریه و لبنان پیشاپیش مؤمنان در پیاده روی به مناسبت وفات حضرت زینب علیها السلام شرکت کرد

18/2/2022




نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در سوریه  و لبنان حضرت علامه شیخ علی بحسون پیشاپیش مؤمنان در دسته عزاداری بزرگی که از لبنان شروع و به سوریه ختم می شد و به مناسبت وفات عمه حضرت صاحب العصر و امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء حضرت سیده زینب کبری سلام الله علیها  برگزار شد، شرکت کردند.

 این دسته عزاداری در سالروز وفات حضرت زینب دختر امیرالمؤمین علیهما السلام در منطقه شام و با زیارت مرقد مطهر حضرت رقیه دختر امام حسین علیه الاسلام شروع شد  و  سپس به سمت زیارت مرقد حضرت زینب علیها السلام روانه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی بحسون در سخنان خود به همین مناسبت گفت: "حضرت زینب علیها السلام پروژه حسینی را تکمیل نمود و از مبانی این قیام محافظت نمود و آن را در جامعه نشر و ترویج داد. ایشان دربرابر سرکشان و یاغیانی طغیانگر ایستادگی نمود و بر آنان پیروز شد. حضرت زینب کبری علیها السلام صدای اسلام ناب محمدی و صدای اهل بیت علیهم السلام بود که سخنگوی حق هستند ".

علامه بحسون تأکید کرد: "همانطور که اسلام در پایه ریزی خود مبتنی بر مال حضرت خدیجه کبری و فداکاری ها و شمشیر حضرت علی علیه السلام به همراه رسول خدا صلوات الله علیهم است، در بقای خود نیز مدیون فداکاری های حضرت زینب کبری و حضرت عباس (علیهما السلام) است. همانطور که امیرالمؤمنین و حضرت خدیجه علیهما ا لسلام، در بنای اسلام شریک و همیار بودند؛ همانطور حضرت عباس و حضرت زینب کبری علیهما السلام هم در بقای آن شریک هستند". 

ایشان افزودند: جامعه ما به شکل عام و جوانان به شکل خاص باید از این مرحله استفاده کنند و از این درس ها و عبرت ها درس بیاموزند و بر مبانی و ارزش های اسلام ناب محمدی استوار باشند و سیره و روش حضرت زینب را در پیش گیرند و به فرامین ائمه اهل البیت علیهم السلام و پیامبر اعظم صلوات الله علیه گوش فرادهند.