نماینده مرجع عالیقدر نجفی در سی و ششمین کنفرانس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب:همه دشمنان و اهل ضلالت و ظلم و ستم در جهان برای ضربه زدن به اسلام با هم متحد شدند. در حالی که نمی دانند که خداوند استمرار و توفقیات روزافزون را برای این امت تضمین کرده است

نماینده مرجع عالیقدر نجفی در سی و ششمین کنفرانس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب:همه دشمنان و اهل ضلالت و ظلم و ستم در جهان برای ضربه زدن به اسلام با هم متحد شدند. در حالی که نمی دانند که خداوند استمرار و توفقیات روزافزون را برای این امت تضمین کرده است

13/10/2022




- آتش فتنه که برخی در آن می دمند از برزگترین بلایا و تهدیدات اسلام است.

- استکبرا جهانی به رهبری صلیبیان توانست در برهه ای از زمان بر بخش اعظمی از جهان تسلط کند و تمام تلاش خود را برای محو اسلام و امت مسلمین بکار بستند.

- تداوم تسلیم در برابر آنچه دیگران به دست آورده اند شایسته عظمت و بزرگی اسلام نیست.

جناب آقای شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر شیخ نجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف پیام دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در سی و ششمین کنفراس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی را قرائت کردند. این کنفرانس تحت عنوان "اتحاد اسلامی -صلح و دوری از تفرقه و دشمنی در جهان اسلام/ راهکاری علمی" و به صورت مجازی برگذار گردید.

جناب آقای شیخ علی نجفی در سخنرانی خود خاطر نشان کرد که مسلمانان همچنان در معرض ظالمانه ترین حملات جماعتهای کفر و ضلال قرار دارند. ایشان تاکید کردند که اهل ظلم و ستم در جهان برای ضربه زدن به اسلام و نابودی آن متحد شده و به زعم باطل خود گمان می کنند به غایت و هدف خد دست یافته اند؛ نادانسته که خداوند متعال پیروزی و استمرار این دین را تضمین کرده است.

آقای نجفی تاکید کردند که بزرگترین خطری که متوجه جهان اسلام است آتش فتنه ای است که برخی افراد که آنان را اندیشمند مسلمان می نامند، در آن می دمند. آنانی که دستان پشت پرده با هر روش و ابزاری به آنان کمک می کنند تا به مقصود خود نایل شوند.

مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) نیز تاکید کردند: اتحاد و وحدت کلمه زیر پرچم توحید و اعتقاد به نبوت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) آنگونه که برخی گمان می کنند، ضرورتی نیست که شرایط آن را تحمیل میکند، بلکه غایت و مقصود هر مسلمان مخلص است که دل او از ایمان به خدا سرشار و زنده است.

ایشان خاطر نشان کردند: خداوند متعال نعمتها و منابع طبیعی فراوانی به بلاد اسلام بخشیده است، ما نیز از نبود افراد فرهیخته و دانشمند رنج نمی بریم، و فکر و اندیشه ما نیز از کشف و اختراع وسایل و ابزار مورد نیاز عاجز نیست، کما اینکه از بکارگیری تکنولوژی پیشرفته ای بشر اختراع کرده ناتوان نیستیم.

در اینجا متن پیامی که نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در کنفرانس قرائت کردند را ذکر می کنیم.

پیام دفتر مرجع عالیقدر شیخ النجفی (دام ظله) در سی و ششمن کنفرانس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی.

شماره: 638، در تاریخ 12-17 ربیع الأول سال 1444هـ مصادف با 9-14/ 10/2022م.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

قال الله سبحانه: (وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إذ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَاناً) و همگان دست در ريسمان خدا زنيد و پراكنده مشويد و از نعمتى كه خدا بر شما ارزانى داشته است ياد كنيد: آن هنگام كه دشمن يكديگر بوديد و او دلهايتان را به هم مهربان ساخت و به لطف او برادر شديد.

وقال عزّ من قائل: (وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ) از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد و با يكديگر به نزاع برمخيزيد كه ناتوان شويد و مهابت و قوت شما برود صبر پيشه گيريد كه خدا همراه صابران است.

صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيم

سپاس و حمد خدا برای هدایت دلهای ما و حمد فراوان بخاطر هدایت ما به راه به راه راست. درود خداوند بر پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی که او را بشیر و نذیری برای بشریت فرستاد و درود او بر خاندان پاکش ولعنت بر همه دشمنان ایشان تا روز قیامت.

اما بعد...

مسلمانان همچنان بعد از افول خورشید نبوت و هدایت و پایان وحی، در سراسر عالم اسلام در معرض سخترین حملات جماعات کفر و الحاد قرار دارند؛ علی رغم این که این حملات گاهی کند می شود و رو به ضعف می گراید، اما دوباره به اوج می رسد تا بار دیگر سهمگین تر از گذشته در صدد نابودی اسلام برآید.

استکبار جهانی توانست بر سراسر جهان فایق آید – در دوره ای از زمان و تحت عنوان حملات صلیبی- آنان در آن دوره تلاش کردند با تمام امکانات این دین را نبود محو و ریشه کن کنند.

اما چشمه جوشان اسلام همچنان خروشان باقی ماند و توطئه ها نتوانست آن را بخشکاند، و علی رغم همه توطئه ها و تلاش های استکبار جهانی و فرزند ناخلف آن صهیونیسم که خطرناکترین تهدیدات از زمان حضرت پیغمبر (صلی الله علیه وآله) تا کنون را متوجه اسلام کرد، نتوانست ضربه به آن زند. اما بدترین آفتی که دامن اسلام را گرفته است نفاق و دورویی برخی از اهل آن است. همان جنبشی که از زمان ظهور تاکنون با آن مواجهیم و قرآن کریم به این واقعیت تلخ اشاره کرده است. خطری که این جنبش دربر دارد این است که اهل آن درصدد هستند تا با نام اسلام به آن ضربه بزنند و تلاش می کنند تا با شعارهای براق و گول زننده بر فهم و اندیشه های خام مسلط شوند. برخی عوام ساده لوح گمان می کنند که آنان اندیشمندان راستین اسلام اصیل اند و پاسدار و حامی آن. اسلام نیز به خاطر اینکه خطر این جماعت بیش از خطر و تهدید جماعات دیگر است، عذابی که برای آنان در نظر گرفته بسیار شدیدتر از عذاب گروها و جماعات دیگر است. قرآن در مورد این جماعت می فرماید: (إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ) قطعاً منافقان در پایین‌ترین طبقه از آتش جهنّم خواهند بود.

امروز اهل ضلال و گمراهی متحد شده اند که ضربات هولناکی به اسلام وارد کنند و گمان می کنند که توانستند این دین را نابود کنند؛ در حالی خداوند متعال استمرار و بقای این دین را تضمین کرده و در پایان این دین بر همه ادیان و اعتقادات فایق می آید ولو کره الکافرون.

    ایشان افزودند: از بزرگترین خطرهایی که متوجه اسلام است، همانا آتش فتنه ای است که برخی از جاهل امت در آن می دمند. آنانی که خود را اندیشمند مسلمان خوانده و دستهای پشت پرده با همه امکانات از آنان حمایت می کنند، تا خود حامی اقیلتهای دینی نفوذی ای باشند که ارتباطی با اسلام ندارند.

تلاش آنان به برانگیختن فتنه و فرقه گرایی متمرکز و منحصر است تا با فرقه گرایی و تفرقه آتش فساد و تباهی را در اسلام بیافروزند. آنان از هیچگاه از اتهام مسلمانان و افترا و دورغ بستن به آنان خسته نمی شوند. این جماعت مسئله نهی اسلام از تکفیر مسلمان، و حرمت دشنام به آن، و لعن آن را از یاد برده اند و گویی روایتی که بعضی از صحاح از جمله صحیح مسلم از زبان مبارک پیامبر (صلی الله علیه وآله) نقل کرده را فراموش کرده اند که فرمودند: اسلام بر پنج پایه نبا شده است: (شهادت لا إله الا الله، و محمد بنده و رسول خدا، و اقامه نماز، و ادای زکاه، و حج بیت الله الحرام، و صیام ماه رمضان). این حدیث با تعبیرهای نزدیک به هم در کتب مسلمانان مثل الکافی اثر کلینی و دیگر منابع مهم ذکر شده است.

حضار گرامی باید بدانیم که:

اتحاد و وحدت کلمه تحت پرچم و رایت اسلام و اعتقاد به پیامبری محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) همانطور که برخی گمان می کنند، ضرورتی نیست که شرایط آن را بر ما تحمیل می کند، بلکه غایت و هدف هر مسلمانی است که دل او به ایمان زنده و پویاست.

خداوند متعال نعمتهای فراوانی به کشورهای اسلامی عطا کرده و ما از نداشتن اندیشمند و ذهنهای پویا رنج نمی بریم، همچنین از بدست آوردن ابزار تولید و اختراع ناتوان نیستیم، و از نبود ذهن های پویا برای بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته ای که بشر به آن دست یافته رنج نمی بریم. خداوند متعال بر تلاش، کار و عمل امر کرده و می فرماید: (وَقُلِ اعْمَلُواْ فَسَيَرَى اللّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إلى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ) و بگو بكنيد پس بزودى مى بيند خدا عمل شما را و رسولش و گروندگان و زود باشد كه بازگردانيده شويد بسوى داناى نهان و آشكار پس بياگاهاند شما را به آنچه بوديد كه مى كرديد. خداوند متعال راههای بکارگیری این نعمتها را به ما ارزانی داشته و ما را به استفاده درست و بهینه از امکانات امر کرده و می فرماید: (وَسَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً مِّنْهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لَّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ) و آنچه را در آسمان‌ها و آنچه را که در زمین است، در حالى که همگى از [آنِ] اوست برایتان رام نمود، که قطعاً در این [رام نمودن] نشانه‌هایى است براى مردمى که بیندیشند.

دوام تسلیم و خودباختگی در برابر آنچه دیگران دارند لایق عظمت و نام اسلام نیست. هر کسی که اطاعت از خداوند را بر خود واجب داند و برای رسیدن به امر مطلوب تلاش کند، کرامت و بزرگی از جانب خدا به او خواهد رسید. خداوند (سبحانه وتعالی) می فرماید: (إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ)

مسلّماً گرامى ترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست؛ که خدا داناي آگاه است.

اتحاد و همبستگی بین مسلمانان همیشه مطلوب و ستودنی است، لذا همه ما باید در این راه تلاش کنیم و ذره ای ناتوانی در خود راه ندهیم.

ما از موضع مسوولیت در برابر برادران دینی خود در این کنفرانس شرکت می-کنیم؛ هر چند که به خاطر مسوولیتهای اجتماعی در نجف اشرف هستیم، اما دردها و دغدغه های امت اسلام در سراسر جهان را در دل داریم و همه درد و محنتها و تعدیهای جماعات کفر و الحاد علیه مسلمانان در افغانستان و دیگر مناطق را در دل داریم.

امیدواریم خداوند متعال مسلمانان را در راه رسیدن به اهداف خود یاری دهد تا واجبات و مسوولیتهای خود در برابر مسائل اسلام و مسلمین را به نحو احسن انجام دهند.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته.