نماینده مرجع عالیقدر نجفی در بازدید از شهر میسان بیان کردند: پاسخ شیوخ عشایر عراق به فتوای جهاد و دفاع از میهن برای سالیان دراز در خاطره نسلهای مردمان عراق باقی خواهد ماند و آنان با افتخار و عزت آن را یاد خواهند کرد

نماینده مرجع عالیقدر نجفی در بازدید از شهر میسان بیان کردند: پاسخ شیوخ عشایر عراق به فتوای جهاد و دفاع از میهن برای سالیان دراز در خاطره نسلهای مردمان عراق باقی خواهد ماند و آنان با افتخار و عزت آن را یاد خواهند کرد

18/4/2022





مناطق روستایی عراق همچنان نیازمند بسیاری از خدمات است، و بخش کشاورزی پاسخگوی نیازهای هزاران خانواده عراقی و پایه اصلی امنیت غذایی عراق به شمار می رود.

هر فرد باید منبع و عامل خیر و بخشش در خانواده و جامعه باشد و در راه ترویج احسان و نیکوکاری تلاش کند.

جناب شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان از استان میسان بازدید کرده و با شیوخ عشایر آن استان و بزرگان وخانواده های شهدا وجمعی از مومنان آن دیار دیدار و سلام و دعای مرجع عالیقدر بشیر نجفی (دام ظله) و مواعظ دلسوزانه ایشان در این ماه مبارک را به سمع آنان رساند.

شیخ علی نجفی در دیدار با شیوخ عشایر و بزرگان آن تاکید کردند که عشایر عراق منبع و اساس قدرت این کشور است. این عشایر عامل وحدت و یکپارچگی عراق هستند و از آن در برابر تروریسم پاسداری کردند. همچنین ایشان خاطرنشان کردند که پاسخ آنان به فتوای جهاد و دفاع از کشور تا نسلهای متمادی در خاطره مردمان این کشور باقی خواهد ماند و با افتخار از آن یاد خواهند کرد.

ایشان افزودند: این مواضع شرافتمندانه زاییده شرایط آنی و زودگذر نیست، بلکه نتیجه رابطه قوی و عمیق این عشایر با نجف اشرف و حوزه علمیه آن است. این حوزه مرکز تشیع در سراسر جهان و مرکز ثقل عقیدتی، فکری و علمی آن است.

ایشان در مورد شرایط مناطق روستایی عراق نیز بیان داشتند که مناطق روستایی عراق همچنان نیازمند توجه و اهتمام بیشتری است؛ بویژه اینکه بخش کشاورزی منبع درآمد و حوزه شغلی دهها هزار خانواده و پایه و اساس امنیت غذایی عراق است. وی همچنین بیان داشتند که اهتمام و توجه اساسی به این بخش نشده است و از نبود برنامه های توسعه ای و توسعه بخش کشاورزی رنج می برد.

ایشان با شماری از خانواده های شهدا دیدار کرده و جانفشانی و مردانگی فرزندان این مرز و بوم در دفاع از مقدسات و میهن را گرامی داشته و تاکید کردند که این جانفشانی ها که در میادین نبرد به وقوع پیوسته از نظر مقدس باری تعالی (عز و جل) و صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پنهان نخواهد ماند. این فداکاریها آموزه های مقدسی است که تا سالیان متمادی در خاطره ها باقی خواهد ماند.

جناب آقای نجفی خاطرنشان کردند که مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) همیشه بر ضرورت ارتباط با خانواده شهدا و دلجویی از آنها و ایجاد شادی و سرور در دلهای فرزندان شهدا و پایان دادن به رنجهای آنان تاکید کردند. این مسؤولتی است که بر گردن همه شهروندان و مسوولین است و باید توجه شایانی به این مردم فداکار داشته باشیم.

ایشان در این بازدید در حسینه ها، مواکب، و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با جمعی از مومنان دیدار کرده و بر ضرورت استفاده بهینه از این فرصت مبارک تاکید کردند. ایشان افزودند: انسان باید از این فرصت ارزشمند برای توشه آخرت خود عمل کند و اعمال حسنه و نیکو انجام دهد تا به درگاه خداوند متعال (سبحانه و تعالی) تقرب جوید. کما اینکه ایشان بر اعمال خیریه تاکید کرده و فرمودند: هر فرد باید منبع خیر و بخشش در خانواده و جامعه خود باشد و نیکی و احسان را با گفتار و کردار نیک در جامعه ترویج دهد تا از پیروان واقعی اهل بیت (علیهم السلام) با گفتار و کردار خود باشد.