نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) از استان بابل بازدید کرده و با جمعی از مومنان آن دیار دیدار کردند

نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) از استان بابل بازدید کرده و با جمعی از مومنان آن دیار دیدار کردند

17/4/2022





آقای نجفی در دیدار با عشایر: عشایر عراق از گذشته تاکنون در کنار حوزه علمیه در نجف اشرف قرار داشت و از اصول و ارزشهای والای دینی دفاع کرد است.

النجفی در دیدار با عشایر: میهمان خانه های عشایر مکتبهای پاسداری از هویت جامعه، میهن، دین، اجتماع، و اخلاق است و مانعی در برابر انواع مختلف انحراف و گمراهی است.

آقای نجفی در برنامه ها و مجالس ماه مبارک رمضان: ائمه اطهار (ع) بر غنیمت شمردن این ماه مبارک و استغفار و انجام حسنات و خیرات تاکید می کردند.

آقای شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان از استان بابل بازدید کردند. ایشان در این سفر بازدیدهای زیادی انجام داده و با عشایر مکرّم آن دیار و موسسات و نهادهای دینی و اجتماعی دیدار کرده و با جمعی از مومنان در حسینه ها دیدار کرده و بر اهمیت و فضیلت این ماه مبارک و فضیلت اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) تاکید کردند.

ایشان در این دیدار از چند میهمان خانه و میهمان سراهای عشایری بازدید کرده و در خلال این بازدید با شیوخ عشایر و بزرگان آن و جمعی از مومنان آن دیار دیدار کردند. جناب آقای شیخ علی نجفی سلام و تحیت جناب آقای بشیر نجفی (دام ظله) در این روزهای مبارک را به سمع آنان رساند.

آقای شیخ علی نجفی در سخنان خود بر نقش بارز عشایر عراق در مواجه با توطئه ها و دسیسه های دشمنان که درصدد نابودی مذهب اهل بیت (علیهم السلام) بودند، تاکید کردند. ایشان تاکید کردند که نجف اشرف امروز مرکز جهانی و پایتخت تشیع در جهان و مرکز علمی آن است. ایشان گفتند: "عشایر عراق از گذشته تاکنون تکیه گاه حوزه علمیه نجف اشرف و مدافع اصول و ارزشهای والای آن است".

ایشان ادامه دادند: "مهمان خانه ها و مهمانسرهای عشایر مکتب بزرگ پاسداری از هویت جمعی، ملی، میهني، دینی، اجتماعی، و اخلاقی عراق به شمار می رود که در برابر انواع مختلف انحراف و گمراهی مقاومت کرده است". ایشان همچنین افزودند: عشایر عراق فرزندان خود را بر اساس عشق به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) و احیای اعتقادات دینی و اصول اخلاقی اصیل عرب تربیت میکند. همان اصول و ارزشهایی که دین اسلام بر آن تاکید کرده و آنها را در دلهای مردم این امت نهادینه کرده و بر پاسبندی به آن دعوت کرده است. زیرا این عادات و اصول بخشی از مکارم اخلاق است.

شیخ علی نجفی با شماری از خانواده ها، مجالس و موسسات مرکز بابل و شهرها و مناطق مختلف آن بازدید کرده و با جمعی از مومنان دیدار کرده و سخنانی در این موسسات ایراد فرموده و بر ضرورت استفاده بهینه از این ماه مبارک و پرفیض و خیر برکت برای انسان مومن تاکید کردند. همچنین ایشان در این دیدارها بر ضرورت پایبندی و تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) در این ماه مبارک تاکید کرده و بر انجام مناسک عبادی و استغفار و انجام اعمال صالح، و ارتباط با مومنین و دلجویی از آنها، و ترویج نیکی و احسان در جامعه تاکید کرده و خاطرنشان کردند که این اعمال موجب تقرب به درگاه ایزد منان (عز و جل) خواهد شد.