نماينده مرجع عاليقدر دام ظله در بیانیه ای خطاب به مبلغان در پاکستان و هند: تأکید بر ضرورت تقویت فرهیختگی اعتقادی برای پاسخ به شبهات و ایمن سازی جامعه برای تقویت اعتقاد صحیح و مسحتکم

نماينده مرجع عاليقدر دام ظله در بیانیه ای خطاب به مبلغان در پاکستان و هند: تأکید بر ضرورت تقویت فرهیختگی اعتقادی برای پاسخ به شبهات و ایمن سازی جامعه برای تقویت اعتقاد صحیح و مسحتکم

5/8/2021




حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی: ما با حمله سازماندهی شده ای به دین اسلام از طرف سازمان های ظالم مواجه هستیم که به منظور تضعیف دینداری و هویت دینی در جوامع اسلامی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی: جوانان در جوامع بیشترین و بزرگترین اقشار را تشکیل می دهند. این جوانان معماران آینده هستند. وظیفه ای که به دوش شماست، هدایت جوانان و بصیرت افزایی به آنان و ارتباط دادن آنان با امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی: باید متحد شد و اختلافات را کنار گذاشت و مردم را به تقویت روابط با نجف اشرف دعوت نمود. زیرا نجف پایتخت و مرکز تشیع است و مرجعیت دینی و معنوی دارد.

نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و رئیس دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی برای مبلغان زن و مرد در کشور هند و جمهوری پاکستان اسلامی –پیش از سفر تبلیغی شان به این کشورها- سخنانی را ایراد نمود. وی در سخنان خود تأکید کردند که امت اسلامی از هجوم سازماندهی شده ای از سوی سازمان-های ظالم به دین اسلام به شکل ویژه رنج می برد. این حمله با هدف تضعیف دین گرایی و هویت دینی در جوامع اسلامی انجام می پذیرد.

ایشان بر ضرورت تقویت فرهیختگی اعتقادی برای پاسخ به شبهات و ایمن سازی جوامع و مسلح کردن آن به سلاح اندیشه و فرهنگ پاسخگویی علمی و تقویت عقاید صحیح و مستحکم در بین جوامع تأکید کردند و افزودند شما باید عقاید دینی را تدریس و یادآوری کنید.

شیخ علی النجفی در سخنان خود افزودند: یکی از ابعاد جنگ بر علیه دین، همین جنگ با جامعه دینی و شخص متدین و تحریف چهره مردان دین و روحانیان برای تزلزل این جوامع و ازهم گسیختگی هویت دینی و شکستن ارتباط متین بین افراد جامعه و روحانیون و نهادهای دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی افزودند: جوانان در برخی از جوامع مثل پاکستان و هند و عراق بزرگترین و وسیعترین قشر را تشکیل می دهند. آن ها معماران آینده هستند. شما باید در هدایت جوانان و بصیرت بخشی و آگاهی دهی و ارتباط دادن آنان به امام حسین علیه السلام نقش آفرینی کنید. شما باید سیره و روش و مصائب امام حسین علیه السلام را برای آنان بازگو کنید. باید این طرح حسینی برای نجات دین و جامعه و انسان را برای آنان یادآوری کنید. شما باید برای ساخت پل های ارتباطی با جوانان و بین جوانان و مجامع مختلف تلاش کنید تا این نزدیکی فکری، فرهنگی و دینی شکل بگیرد تا محیطی داشته باشیم که هر جوانی به یک مبلغ واقعی ایمان و اخلاق نیکو تبدیل شود.

ایشان همچنین بر ضرورت وحدت و کنارگذاشتن اختلافات و دعوت از مردم برای تحکیم روابط خود با نجف اشرف تأکید کردند؛ زیرا نجف پایتخت و مرکز تشیع است و مرجعیت دینی و معنوی دارد. ایشان بر لزوم ترک نزاع ها و اختلافات تأکید کردند؛ زیرا موجب ایجاد مشکلات و کینه ها می شود.

ایشان در ادامه سخنان خود تأکید کردند که مراجع بزرگ دینی در هر مکان و هر زمانی در راستای حفظ دین، مذهب، حقوق مردم و آگاه کردن آنان به امور دین و دنیا و آخرت تلاش کرده اند.

همچنین فرمودند: زن اهمیت زیادی دارد و بخشی از گفتمان شما را باید آگاهی بخشی به زنان و نشر فضائل و اعتقادات اهل بیت علیهم السلام اشغال کند و به آنان آموزش بدهید؛ زیرا زنان هستند که یک خانواده آگاه و فرهیخته دینی را می سازند و تربیت دینی صحیح بر اساس اسلام ناب محمدی برعهده آنان است.