استان واسط با حمایت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله شاهد برگزاری مجالس عزاداری به مناسبت احیای سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام بود

استان واسط با حمایت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله شاهد برگزاری مجالس عزاداری به مناسبت احیای سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام بود

14/10/2021




نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر دام ظله در استان واسط شهرستان نعمانیه مجلس عزاداری به مناسبت احیای سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام را برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الیاسری-در سخنرانی خود با موضوع زندگی امام حسن عسگری علیه السلام – گفت: "وظیفه برجسته و متفاوت در دوره امامت امام حسن عسگری علیه السلام، آماده سازی برای ولادت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و غیبت صغری و کبرا و ارتباط صحیح با ایشان و ضرورت انتقال پیروان اهل بیت علیهم السلام از ارتباط مستقیم با امام به ارتباط غیر مستقیم با ایشان بود. شاید این موضوع که پایه ریزی آن را امامان صادقان علیهما السلام انجام دادند، خطرناکترین مرحله در مذهب اهل بیت علیهم السلام به شمار می رود، به ویژه با تنوع و تسلطی که دشمنان اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به فنون قتل و تبعید و ارعاب و تزویر نسبت به ائمه اطهار صلوات الله علیهم داشتند". 

ایشان افزودند: "این مرحله –یعنی مرحله زندگی امام حسن عسگری علیه السلام- یکی از دقیق ترین و حساس ترین مراحل فکری از زمان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم تا عصر امام عسگری علیه السلام به شمار می رفت. به همین دلیل امام باید احادیثش را افزایش می داد و با برنامه هایی که در این راستا و با تلاش خستگی ناپذیر در امر تبلیغ صحیح پیاده کرد، به صورت عملی اقدام به مقدمه چینی برای غیبت می کرد".

حجت الاسلام والمسلمین الیاسری این مناسبت جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی امر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع دینی و همه مؤمنان در جهان اسلام تسلیت گفت.