مرجع عاليقدر در دیدار با جوانان و دانشجویانی از دو استان کربلاء و ذی قار: شما به عنوان یک عراقی باید ارزش و جایگاه خود را در وطن خود عراق و حاکمیت ملی و دفاع از آن بشناسید

مرجع عاليقدر در دیدار با جوانان و دانشجویانی از دو استان کربلاء و ذی قار: شما به عنوان یک عراقی باید ارزش و جایگاه خود را در وطن خود عراق و حاکمیت ملی و دفاع از آن بشناسید

30/9/2022




* ضرورت مرور دروس پیشین برای ماندگاری اطلاعات و فعالیت با تلاش و پشتکار و قراردادن علم آموزی در سرلوحه همه کارهای دنیایی.

مرجع عالیقدر دام ظله با گروهی از دانشجویان مدارس و دانشگاه های دو استان کربلای معلا و ذی قار که برای شنیدن راهنمایی ها و توصیه های پدرانه ایشان آمده بودند، دیدار نمود.

ایشان در سخنان خود بر اهمیت عمل مجدانه و خالصانه در بین طالبان علم و دانش و گوش-فرادادن به راهنمایی ها و توصیه های والدین و مدرسه تأکید نمود. همچنین اشاره کرد که او و باقی مراجع و بزرگان حوزه و فقیهان و اندیشمندان این مراحل را در یادگیری دانش و علم گذرانده اند و همین پیگیری والدین و معلمان نیز برای آنان وجود داشته و آن ها را به سمت بهترین مسیر هدایت نموده است.

معظم له افزودند عراق گنجینه ای از ثروت های طبیعی است و این ویژگی این کشور را نسبت به سایر کشورهای جهان منحصر بفرد کرده است. هیچ سرزمینی وجود ندارد که به اندازه عراق ثروت های طبیعی داشته باشد. افزون بر این ثروت ها، معادن، زیست بوم زمین و موقعیت جغرافیایی که در مرکز جهان قرار گرفته است، خاک این سرزمین افتخار میزبانی از بدن مطهر شش تن از ائمه اهل بیت علیهم السلام را دارد و پایتخت دولت عدل امام منتظر خواهد بود. ایشان توضیح دادند که ذهن و هوش مردم عراق نسبت به همه ذهن-های تحصیل کردگان در جهان متمایز است. این مردم همواره در تحصیل و علم آموزی در دانشگاه ها و نهادهای علمی، نسبت به دیگران پیشگام بوده اند و شما به عنوان یک عراقی باید قدر و جایگاه خود را در وطن خود عراق و حاکمیت آن و دفاع از آن بشناسید.

معظم له برخی از توصیه ها و راهنمایی های مهم در مرحله تحصیل و دانشجویی را ارائه کرده و نیز به ضرورت مرور درس های گذشته برای ماندگاری اطلاعات در ذهن دانشجویان و فعالیت با تلاش و با پشتکار زیاد متذکر شدند و یادآوری کردند که باید طلب علم در سرلوحه همه کارهای دیگر دنیایی قرار داده شود. ایشان خاطرنشان کردند که توصیه ها و راهنمایی ها امانتی است که در سینه ایشان به ودیعه نهاده شده و باید نشر دهند. این مسؤولیت اینجانب در قبال شماست.