از استان صلاح الدین: مشارکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در جشن (من به تکلیف رسیده ام ...) برای تکریم دختران به تکلیف رسیده

از استان صلاح الدین: مشارکت نماینده مرجع عالیقدر دام ظله در جشن (من به تکلیف رسیده ام ...) برای تکریم دختران به تکلیف رسیده

29/1/2022




النجفی: حضرت زهراء علیها السلام نقش مهمی در یاری دین و جامعه ایفا نمودند.

النجفی: هر بانوی مؤمنی که بخواهد بانوی صالح و مقرب درگاه الهی باشد، باید به حضرت زهراء علیها السلام اقتدا کند و با سیره مبارک آن حضرت آشنا شود.

نماینده مرجع عالیقدر دام ظله و مسؤول دفتر مرکزی ایشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی النجفی دام تأییده در دهمین جشنواره سالانه (من به تکلیف رسیده ام...) که در شهرستان طوزخرماتو در استان صلاح الدین برگزار می شود شرکت نمودند. این جشنواره به همت کمیته فرهنگی الأمین در طوزخرماتو به مناسبت ولادت با سعادت سرور زنان دوعالم حضرت زهراء علیها السلام و تکریم دخترانی برگزار می شود که به سن تکلیف و بلوغ شرعی رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ النجفی در سخنان خود مناسبت ولادت حضرت زهراء علیها السلام و رسیدن به سن تکلیف را به دختران مؤمن و مکلف تبریک گفت و خاطرنشان داشت که حضرت زهراء علیها السلام نقش مهمی در یاری دین و جامعه ایفا نمودند. ایشان از دین مبین اسلام دفاع کردند و مسؤولیت محافظت از دین و رساندن آن به ما بدون هر گونه انحرافی یا خدشه ای را به عهده گرفتند. آن حضرت در برابر توطئه هایی که هدف آن تغییر اسلام ناب محمدی و تحریف آن بود ایستادگی نمودند.

وی افزود: آن حضرت سلام الله علیها زنی نمونه در هر یک از نقشهای سه گانه خود (دختری، همسری و مادری) بود و هر بانوی مؤمنی که بخواهد بانویی صالح و مقرب درگاه الهی باشد، باید به حضرت زهراء علیها السلام اقتدا کند و با سیره مبارک آن حضرت آشنا شود و برای ضمانت کردن سعادت دنیا و آخرت خود از روش و اخلاق ایشان پیروی نماید.

و افزود: معنای تکلیف شرعی یعنی افتخار رسیدن به مرحله جدیدی که هر یک از دختران مکلف و مؤمن درآن مرحله حقوقی دارند و وظایفی به عهده آنان است. این مرحله –سن بلوغ- مرحله ای است که توفیق عبادت، تفکر، تدبر، دعا و راز و نیاز با خداوند سبحان در آن شروع می شود و این افتخاری برای این دختران مؤمن به شمار می رود.