مرجع عالیقدر دام ظله در دیدار گروه اعزامی از مؤسسه قاسم العطاء:جوانان در دانشگاه ها باید به اخلاق پسندیده پایبند باشند و از محرمات دوری کنند

مرجع عالیقدر دام ظله در دیدار گروه اعزامی از مؤسسه قاسم العطاء:جوانان در دانشگاه ها باید به اخلاق پسندیده پایبند باشند و از محرمات دوری کنند

11/2/2022





دوری از دین و اخلاق نیکو، جوانان را به آشفتگی، ضعف و عدم تحقق هدف اصلی از تحصیل علم می کشاند.

مرجع عالیقدر دام ظله با گروه اعزامی از مؤسسه قاسم العطاء که برای شنیدن نصائح و راهنمایی های پدرانه معظم له آمده بودند، دیدار و گفتگو کرد. ایشان اظهار داشتند مؤمن باید از دین خود مراقبت کند و مراتب تقوا را در درون خود ارتقا دهد؛ زیرا تقوا اصل قبولی اعمال و محافظت از اخلاق و دوری از محرمات است.

معظم له تأکید کردند: مؤمنان باید همواره همه اعمال خود را به نیت تقرب به خداوند سبحانه و تعالی انجام دهند؛ زیرا این نیت، در هر عملی اصل است. ایشان به اهمیت تقوا در همه اعمال ما اشاره کردند؛ زیرا معیار پذیرش اعمال است. نخستین گام در تقوا نیز محاسبه نفس به صورت روزانه قبل از خواب، تأمل در همه کردار و گفتار اعم از کوچک و بزرگ، مشخص کردن اعمال صحیح و اعمال اشتباه، توبه کردن از اعمال اشتباه و تصمیم بر ترک و اصلاح آن ها است.

ایشان تأکید کردند: جوانان در دانشگاه ها باید به اخلاق پسندیده پایبند باشند و از محرمات اجتناب کنند؛ زیرا دوری از دین و اخلاق نیکو جوانان را به آشفتگی، ضعف و عدم تحقق هدف اصلی از تحصیل علم می کشاند. ایشان همچنین بر این موضوع تأکید کردند که هدف اصلی از علم و تحصیل باید قرب به خداوند سبحانه و تعالی و کسب رضای الهی باشد.

ایشان تأکید کردند: مؤمنان نباید با گفتار و کردار خود به دیگران توهین و بی ادبی کنند. آن ها باید دنیا را در راه خیر و کفاره گناهان به کار گیرند و از هر عملی که حسنات را به حساب مؤمنان اضافه می کند مراقبت نمایند تا در روز قیامت یاری گر آنان برای ورود به بهشت برین باشد.