سخنرانی نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در بغداد و دیدار با جمعی از مومنان در موسسه سید حیدر المبرقع

سخنرانی نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در بغداد و دیدار با جمعی از مومنان در موسسه سید حیدر المبرقع

30/10/2022





- سعادت دنیا و آخرت انسان مرهون پیروی او از تعالیم اهل بیت (ع) و تمسک به راه و روش زندگی آنهاست.

- همه باید در برابر توطئه هایی که در صدد نابودی عقاید مومنان، و از بین بردن عقیده جامعه و تغییر هویت دینی و ملی است، ایستادگی کنیم.

- اتحاد و همبستگی و کنار گذارشتن اختلافات و تلاش برای تحقق مصالح کشور، جامعه و دین واجب همگانی است.

جناب آقای شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف، در مسجد جامع الرسول (صلی الله علیه وآله) در بغداد و در میان جمعی از مومنان خطبه ای ایراد کردند. ایشان در این خطبه سلام و تحیت مرجع عالیقدر شيخ نجفی (دام ظله) را به آنان رساند و تاکید کردند که همه مومنان باید تقوا پیشه کرده و در راه تقرب به خداوند متعال (سبحانه وتعالی) تلاش کنند. تقوا شرط قبول همه اعمال است. ایشان افزودند: امیر مومنان (علیه السلام) به سید الاتقیا مقلب بودند و ما به عنوان شیعه و پیرو این امام باید تقوا پیشه کنیم.

ایشان تاکید کردند که سعادت انسان در دنیا و آخرت حول محور تبعیت و پیروی از دستورات و تعالیم اهل بیت (علیهم السلام) و تمسک به آموزه های آنان است. باید در راه این امامان سیر کنیم که آنان خود صراط مستقیم و راه سعادت و خوشبختی هستند و جز با پیروی از آنان نمی توان رضای خداوند متعال را کسب کرد. در پایان نماز جماعت به امامت ایشان برگزار شد.

در این راستا ایشان با جمعی از مومنان در موسسه سید حیدر المبرقع دیدار کرده و از سید ماجد المبرقع از ایشان استقبال کرد.

شیخ علی نجفی در سخنی که با مومنان داشت بر این مساله تاکید کرد که همه ما باید در برابر توطئه ها و دسیسه هایی که دشمنان اسلام برای تضعیف عقاید مومنان و در نتیجه از بین بردن عقیده جامعه و تغییر هویت دینی و ملی آنان برای سلطه بر جامعه تلاش می کنند، ایستادگی کنیم.

ایشان در این سخنان تاکید کردند که فریضه واجب هر انسانی این است که در راه اتحاد و دوری از اختلاف تلاش کند تا مصلحت جامعه، میهن، و دین محقق شود، و توطئه های دشمن نقش بر آب شود. ایشان تاکید کردند که نجف اشرف در برابر بزرگترین حملات تروریستی که همه ملتهای منطقه را تهدید کرده بود مقاومت کرد و در آن موفق و پیروز بود. پیروزی آن در واقع پیروزی خداوند متعال (عز و جل) و عنایت و توجه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) می باشد.

در پایان ایشان از اقدامات موسسه سید حیدر المبرقع و بزرگترین دستاوردهای آن مطلع شده و برای آنها دعا کردند.