گروهی از مردم مومن عراق و کشورهای خارجی از مواعظ روشنگرانه مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) فیض بردند

گروهی از مردم مومن عراق و کشورهای خارجی از مواعظ روشنگرانه مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) فیض بردند

8/10/2022




مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در دیدار با جمعی از مومنان از کشور نروژ و هیئتی از طلاب مدرسه دینی امام صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) در شهرستان النعمانیه در استان واسط با اشاره به نعمتی که خداوند متعال (سبحانه و تعالی) به عراق داده و آن را مدفن اهل بیت علیهم السلام قرار داده، اشاره کرده و فرمودند: خداوند این نعمت را به عراق عطا کرده تا مومنان از سراسر جهان برای تبرک و تشرف به این مراقد مطهر می آیند و با توسل به ائمه اطهار به خدا نزدکتر می شوند و از او تقرب می جویند.

ایشان به این نکته اشاره کردند که زیارت انسان مومن یا هر عملی که انجام می دهد باید برای رضای خداوند متعال باشد و خالصانه برای درگاه ایزدش انجام شود تا ارج و قربی برای او داشته باشد. هیچ عملی از اعمال انسان مومن مورد قبول خدا نخواهد بود مگر آنکه با ایمان و تقوا انجام شود. این صفت همان صفت مومنان راستین است.

جناب آقای نجفی (دام ظله) افزودند: هر انسانی باید دائم نفس خود را محاسبه کند و به خود حساب و کتاب پس دهد، و استغفار را کار هیشگی خود قرار دهد و از گناهی که از او سر زنده طلب مغفرت کند. امام صادق (علیه السلام) در این مورد فرمودند: آنکه هر روز و هر شب به حساب نفس خود نرسد از ما نیست.

ایشان در این دیدار به شوالهای شرعی میهمانان پاسخ داده، و از خداوند برای آنان موفقیت و قبولی طاعات طلب کردند.

از سوی دیگر میهمانان نیز از ایشان به خاطر ارشادات روشنگرانه و مواعظ دلسوزانه که در این دیدار به آنان ارائه دادند تشکر و قدردانی کرده و سلامتی وی را از خداوند منان خواستار شدند.